Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

dinsdag 16 juni 2009

De andere projecten






Hej, vanuit een zonnig Munkfors.

Vandaag is het werkelijk een verademing geweest toen ik de gordijnen opentrok. DE ZON!!! En hoe! Geen wolkje te bekennen. Ik heb daarnet (het was toen half acht) heerijk buiten mijn ontbijtje en een kopje koffie gehad. In T-shirt en kniebroek hoor. En het was echt warm. Maar ik vond dat plicht weer riep en daarom zit ik jullie nu op de hoogte te houden van de gang van zaken hier. Ik doe dit maar eens 'smorgens omdat ik vanavond wel eens een keertje televisie wil kijken. Dat was er nog niet echt van gekomen, terwijl de tv-ruimte (allrum) zo mooi is geworden.Dit was ook 1 van de projecten. Omdat we heel veel boeken hebben moest er, voordat we gaan verhuizen, wel wat mogelijkheid gecreëerd worden. Onder de schuine kant konden mooi boekenkasten komen, maar eerst was de vraag, wat zit er achter de wand? Het kleine rechthoekje wat je ziet is er in het kader van het onderzoek uitgehaald. Daarna maar de hele wand eruit gesloopt. Dat was geen makkie. Want als ze hier iets vastspijkeren, dan doen ze dat goed. Er kwam heel veel troep achterweg. Ik zal nog met een foto laten zien wat er achter de wand was en het eindresultaat. Jaap heeft de klus gedaan, ik was er voor de opruimactie iedere avond zodat we ook nog geschikt ons bed konden bereiken. Ikea heeft de kasten bedacht en ik heb ze (10 stuks) in elkaar gezet. Ik kan het nu met de ogen dicht! Nou, wat vind je ervan? De boeken moeten natuurlijk nog komen. Intussen had ik nog een ander project. Mijn groentetuin. Van mijn Zweedse groepje had ik zaad en een prachtig boek over de moestuin gekregen. Daar moest natuurlijk ook iets mee gedaan worden. Eerst moesten er plaggen afgestoken worden. Wat een karwei! Jaap heeft toen dat klaar was er een mooie houten afscheiding langs gemaakt. Toen met zakken potaarde ( 12 stuks 80 liter) aan de sleep. Van winkel in auto,van auto naar de tuin en dan leegstorten. De grond omwerken en verrijken met van alles en nog wat, want de grond is heel arm. We zijn nu 14 dagen verder en zie wat er al boven is (en komt, nog niet te zien)
De radijs is het groenst. De bietjes en de worteltjes en de veldsla doen het ook goed. De courgettes komen nu ook boven. De uien (geel en rood) gaan ook ok, maar de boontjes en de prei laten nog op zich wachten. Maar zien.
Ik kreeg net telefoon dat ze de tegels voor de bakamer komen brengen en die moeten in de schuur. Maar het grasveld moet wat worden ontruimd. Dat ga ik maar doen nu.
De timmerlieden zijn de dakplaten er nu aan het opleggen dus ik kan al snel uit mijn dak gaan.
De elektriciën was er gisteren ook al en zou vandaag weer komen. Afwachten maar weer!
Nog even een gezellige mededeling. Zondag ben ik bij Freek en Roely wezen eten. Het was erg lekker en leuk. Zo zie je maar, ik verpieter hier niet hoor.
Zo dit was alweer heel wat, of niet dan.
Groetjes en tot gauw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten