Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zaterdag 13 juni 2009

De Bouw

De binnenwand van de Walk-in closet
Zover is het nu. Dit is de bad-slaapkamer kant

Hiertussen komt de veranda


Dit is dus de hobbykant



en zo gaan we terug in de tijd.....

















Hier sta ik alle latten te verven. Wat onder het zeil ligt moet nog of heb ik al gedaan, dat weet ik niet meer.


















Zoals beloofd zal ik vandaag iets over de bouw en de voortgang daarvan vertellen. De plaatjes heb je al gezien!
Aan de beide zijden van het huis wordt een stuk bijgebouwd. De aanbouwen verspringen met de zijwanden van het huis. Zo onstaat er een ruimte tussen de beide uitbouwen, voor de woonkamer langs, van ca. 11 meter breed en ca 3 meter diep. Dat wordt de nieuwe veranda. Want die mis ik toch wel ook al is het weer niet wat het zou moeten zijn. Vandaag was het trouwens weer droog. mocht ook wel! In de ene uitbouw komt een werk/hobbykamer, of is het hobby/werkkamer en een inloopkast (lijkt me groots) en in de andere uitbouw komt een slaapkamer en een badkamer.
Zoals je al hebt kunnen zien was het uitzetten al gedaan op 18 mei, 4 weken terug. Eerst kwam er een frame van dikke draagbalken te liggen en vervolgens kwamen daar weer dwarsbalken op. De wanden stonden er al heel snel, weliswaar was het alleen nog maar een frame. Het geheel zag er een beetje uit als een mega boekenkast EXPEDIT van IKEA. Toen het dak er eenmaal opzal leek het al net echt. De beplating, met dakpanmotief, zit er nog niet op, komt waarschijnlijk maandag. Dit was ivm levertijd. Op de kozijnen zit ook nog levertijd. De leverancier was ze vergeten te bestellen in februari :-0. Het is wel jammer want het aanzicht is al zoveel meer af als met plastic. Binnenin is ook al een hoop gebeurd. De vloerverwarming ligt er al in (afgelopen donderdag en vrijdag) en de vloorplaten liggen er al overheen. In principe zijn de vloeren zover dat het laminaat erop kan. Maar eerst de rest maar zover afmaken toch. Aan de ene kant heb je op de foto al het frame van de binnenwand van de inloopkast kunnen zien.
De elektricien komt ook komende week en de loodgieter zien ik hoop ik ook nog verschillende keren komende week.
De tegels voor de badkamer komen ook maandag en de rest van de badkamermeubels zijn al gekocht. Dus het loopt allemaal op rolletjes.
Vandaag ben ik nog naar een auktion = veiling geweest en heb daar een superwerkbroek voor Jaap gekocht. Je moet toch als vutter lekker doende blijven niet? Een passend outfitje is dan altijd fijn. Het was erg leuk op de veiling en je bent gelijk 5 uren van de straat. Daarna nog maar even de verfkwast ter hand genomen en een deel van de zijwanden nog een keer in de faluröd gezet.
De volgende keer zal ik nog iets over de andere projecten laten zien en dan zijn we ook al weer aandig bijgepraat.
Doeg,
Truus










Dan nu de foto's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten