Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

maandag 22 juni 2009

midsommar en meer...

Hoi allemaal,




Weer terug in Munkfors. Ja, ik ben weg geweest! Een lange rit gehad donderdag naar Frägsta (bij Hudiksvall). Dat is 5 uur rijden.
Maar erg leuk om te doen, want ik ging naar Jasper en Willemien. En ik heb bij hun gelogeerd in hun nieuwe huis. Bij hun heb ik ook Midsommar gevierd. Dat is ieder jaar weer één van de topdagen in Zweden. Maar eerst even een foto van Jasper en Willemien voor hun nieuwe (oude) huis . Het is een prachtig groot oud huis waarin het heel fijn wonen is. Het is groot, authentiek, zonder dat het museumachtig voelt of aandoet. Het is ook heel mooi gelegen. Een geweldig uitzicht!!! Zie foto hiernaast. De foto is genomen vanuit de openslaande deuren van de bibliotheek. Aan de overkant staan 's morgens 2 kraanvogels te tetteren.
Leuke en de enige overburen.
Zoals je kunt zien is het weer prachtig. Zou het dan echt het begin van de zomer zijn? Ik mag het hopen, na al die regen die er gevallen is de afgelopen tijd.
Hieronder zie je dan een Majstång, Het is een hoog kruis, versierd met groenguirlandes en bloemen van het veld. En er bloeit hier veel in het wild!
Zo'n meiboom wordt officieel opgezet en daarna wordt er om heen gedanst in een kring met heel veel leuke liedjes. Jong en oud doen mee.
Hier een impressie.

Ziet er wel heel gezellig uit hè?
Na deze festiviteiten zijn we naar huis gegaan. Jasper was niet fit. Hij bleek buikgriep te hebben. Dat was wel even sneu, maar we hebben het wel gezellig gehouden hoor! Zaterdag hebben Willemien en ik tuinmeubels gemonteerd. Het was er weer voor!!
Zondag, voor dat ik weer terug ging hebben we een bezoek gebracht aan de overburen. Wie zijn dat? Niemand eigenlijk. Aan de overkant staat Stora Huset (het grote huis) Je kunt het huren, voor bijvoorbeeld een feest, huwelijk o.i.d., maar je kunt er ook logeren. De eigenaresse, Eva, is ook Jaspers en Willemiens buurvrouw en huurbaas. Dit klinkt heel streng, maar het is een schat. Maar goed, Eva houdt hier iedere zondag in de zomer een Sommarcafé. Ze bakt zelf alle taarten en dat is niet zo'n heel klein beetje lekker. Het is fantastisch! En dat met een heerlijk kopje koffie of thee.
Bijgaand zie je een foto die ik van de lekkernijentafel heb gemaakt.
Verder even een overzicht van de geweldige inrichting.


Hier staan Willemien en ik in één van de slaapkamers.




Ziet het er niet geweldig uit?!






Als uitsmijter nog even Jenta en Willemien gezellig op de bank.
Daar ligt Jenta ook heel graag de hele dag slapend het huis te bewaken!!
Zo dit was al weer heel veel. Het is maar een greep uit een geweldig fijn weekend waarin ik ook weer heerlijk uitgerust ben. Ik kan er dus weer vol tegen aan in Munkfors.
Groetjes en tot gauw!
Truus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten