Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

woensdag 29 juli 2009

Gezelligheid kent geen tijd

Hallo allemaal,

Al weer anderhalve week geleden dat ik de weblog heb bijgewerkt. Wat gaat de tijd enorm snel als je veel om handen hebt en als er veel leven in de brouwerij is met bezoek krijgen en bezoekjes afleggen.

Vandaag kwamen Afiena en Bert op bezoek samen met vrienden van hun waarmee ze samen op vakantie zijn (met 2 campers). Meint liet zich gelijk van zijn beste zijde zien, en dat is in de boom! Hij heeft 1 van de 2 bijzondere bomen die voor de voordeur van ons huis staan, als het ware wat verankerd, zodat de boom niet uit elkaar zal zakken. hij deed dit met touw, gekregen van de bovenste beste buurman Lennart. Verder hebben we het advies gekregen, een soort loodschort op de boom aan te brengen zodat er geen water meer in kan lopen. Het "binnenwerk" van de boom is nl. al aardig sponzig. Aan regen was ook de afgelopen tijd geen gebrek, tenslotte.




Net voor het vertrek nog even Afiena en Bert op de gevoelige plaat gezet!
Gisteren ook bezoek. Van Immie en haar Zweedse vriendin Ann-Christin. Ze kwamen gisteren wat later in de middag ivm het feit dat de electriciën hier weer een hele tijd heeft doorgebracht, wat op zich weer met zich meebracht dat ik ca. 4 tot 5 uur zonder stroom zat. Er moest een nieuwe zekeringskast worden gemonteerd.
Maar even terug naar het bezoek. het weer was erg fijn en we hebben de hele tijd buiten gezeten. Ook tijdens het eten en zo. We spraken voor het gemak allemaal maar in het Zweeds, dan voelde niemand zich buitengesloten. Kort en goed, veel gepraat en veel gelachen. Ook heb ik nog snel een behandeling gehad van Immie, want ik liep nogal krom van de pijn in mijn rug. Vandaag voelde dat veel ruimer. Fijn! Nadat de dames vertrokken waren kwam de tegelzetter Dennis. Hij kwam een foutje verhelpen en deed dit perfect. Toen was het 21.00 uur en ben ik nog even naar Erik en Angelique gegaan. Zij hadden me uitgenodigd samen met Daan en Liesbeth. Dat heb je in de Hollandse enclave die Munkfors heet. Het is echt "klein Nederland".
Hier was het erg gezellig en ik ben tot half twaalf gebleven. We zaten de hele avondbuiten. Niet dat het heel warm was hoor, want toen ik terugreed naar huis, gaf de thermometer 10 graden aan. Maar het was een fijne avond met een geleend fleecejack en een plaidje om de benen (ik had heel handig een rokje aan, dus blote benen).
Zondag ben ik in de middag met Jan nog even naar een loppis geweest. Er was nog veel handel te koop, maar het overgrote deel wil je niet hebben. De foto geeft even een beeld van zo'n loppis (rommel of vlooienmarkt)..Wat een spullen hè? Maar ik krijg het toch voor elkaar altijd met iets thuis te komen. Zondag waren het 4 fijne plankjes om van te eten in de caravan. Altijd makkelijk! Na de loppis met Jan mee naar huis voor de koffie, en daarnaa ook nog blijven eten. Erg lekker.

Zaterdag heeft Roelie bij me gegeten. Dat resulteerde in een geanimeerde avond met veel gespreksstof en lekker eten. Roelie had ook wel een opkikker verdient want ze had een zware dag (eigenlijk een zware week) gehad door de ziekenhuis opname van Freek. En het ziekenhuis is in Karlstad 120km heen en terug en dat iedere dag. Gelukkig is hij nu weer thuis.

Je ziet dus wel dat het sociale leven op volle toeren draait.

Met de bouw gaat het ook goed. De badkamer is nu een echte badkamer. Met de rest gaat het ook goed, maar het grootste deel van wat er nu nog ligt moeten we zelf doen. Dus het wachten is op Jaap. Hij is er helemaal klaar voor heb ik met van hem begrepen voor de telefoon. En ik vind het erg fijn dat ik weer een schouder heb waar ik even op kan leunen, straks.

Lieve allemaal, ik hoop jullie weer voldoende informatie gegeven te hebben over het wel en wee hier en ik ga mijn bed maar eens opzoeken.

Groetjes
Truus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten