Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

maandag 20 juli 2009

Veel regen en een appelflauwte




Goedemorgen!

Ja, vandaag is het is op de ochtend dat ik jullie bericht van uit een zeer nat Munkfors.
Vannacht heb ik zeer slecht geslapen, mede door de regen die in grote bakken naar beneden kwam vallen. Toen moest ik even denken aan een gedichtje uit mijn lagere schooltijd. Het heette "Kindergedachten" en het ging zo:




Het regent, oh wat regent het!
Ik hoor het in mijn warme bed,
Ik hoor de regen zingen.

Er was nu 1 groot verschil, want de regen zong niet melodieus, maar het leek wel een heavy metal rockband! Dat komt misschien mede door het dak van staalplaat?
Maar goed ik sliep pas na 4.15 vannacht en toen werd ik wakker door de telefoon die door het huis galmde. Het bleek het expeditiebedrijf te zijn die de douchehoek wilde afleveren. Ik was volledig gedesoriënteerd, wat niet zo gek bleek te zijn want het was 6.20 uur! Ik hoorde volgens mij wel een wat satanisch ondertoontje in de stem van de vrouw die belde, alsof ze er een genoegen in schiep om mensen van hun bed te lichten. Maar het kan aan mij gelegen hebben, want zoals de kop al vermeldde, ik schrok me een appelflauwte. Maar ondertussen staat de douchehoek fijn droog in de schuur. Wat zo leuk is dat de chauffeur van de vrachtwagen een jonge meid is (stoer hè?) en samen hebben we met PUPPY POWER het geval naar de schuur gebracht. Haar mannelijke collega's willen wel eens minder toeschietelijk zijn.

Gisteren regende het ook gestaag, maar ik heb een erg leuke dag gehad. Ik had afgesproken dat ik bij Immie en Tonny zou komen rond half één, maar ik ben eerder van huis gegaan omdat ik wist dat er een aantal loppissen (rommelmarkten, in de regel vrij kleinschalig) waren op de route naar Sunne. De ene was wel heel leuk, de andere was echt niets. Nog wel wat gekocht(natuurlijk). Maar plek voor grootschalige dingen is er niet meer, dus daar heb ik rekening mee gehouden. Ik heb een bakboekje met Anna's Paj recepten en een pak inrichtingstijdschriften gekocht. De dingen die ik erg leuk vind in die bladen zijn niet echt heel tijdgebonden en het geeft dus niet dat ze een jaargang of wat oud zijn. Ook nog een heel leuke fleece deken met Jultomten (dit zijn kerstkabouters) erop. Voor je het weet is het weer kerst, roepen ze hier steeds!
Bij Immie en Tonny wachtte mij een aangename verrassing. Toen ik kwam aanrijden (zachtjes want het pad was al wat soppig) stonden er bij de ingang van hun tuin 3 reeën te grazen. Ze schrokken van mij en renden voor me uit de oprit bij I+T op. Ik voelde me haast de kerstman in de arreslee!
Maar ik heb geen arreslee maar wel een beschadigde slee :-) zo als jullie hebben kunnen lezen.





Een foto laat zien wat de schade is.



Even terug naar het bezoek bij I+T. We hebben samen heerlijk geluncht en nadien zijn we even een uurtje op de veiling in Sunne geweest, Wat was het er druk en warm (binnen hoor, want buiten was het 13-14 graden)
Toch nog weer wat gekocht, 2 mooie spreien voor 5 euro. De ene sprei had ik al bij Ikea een keer willen kopen, maar niet gedaan. Ook al is Ikea niet echt duur, dit was vele malen goedkoper!
Daarna hebben we bij Mårbacka heerlijk koffie gedronken met iets lekkers erbij. Dus echt genieten.

Ik had het net al even over ruimte hebben. Om ruimte te maken voor dingen die we uit Winsum meenemen, heb ik vorige week zondag zelf op een loppis gestaan. Deze was door de byalag (zeg:buurtvereniging) georganiseerd. Het was erg leuk en de opbrengst was aardig, maar het fijnste was dat ik van een hoop dingen af was die niet of heel weinig gebruikt werden. Wat over was heb ik naar de 2e hands winkel gebracht. Dus lekker ruim weer.



Wat ook lekker ruim is, dat de timmerlieden en de tegelzetter klaar zijn. Dat scheelt een hoop troep in en om huis. De bouw vordert heel goed. Het geraamte van de veranda staat er, de kamers heb ik nu behangen, de badkamer is prachtig betegeld. De loodgieter en de electriciën komen morgen. Dus een warm bad komt steeds dichter bij. Mmmmm!!
Nu ga ik naar Karlstad om de tegels die over zijn terug te brengen. Ook nog even naar Ikea, ik ben dan toch in de buurt.

Foto's van het huis plaats ik nu even niet meer, omdat Jaap dan verrast wordt met wat hij ziet over 12 dagen. Ik wou wel dat het zover was, alhoewel het veel, veel minder een beproeving was dan ik van te voren had gedacht.

Tot gauw weer !!
Truus


Geen opmerkingen:

Een reactie posten