Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

woensdag 17 februari 2010

Alweer hej!
Wat gaat de tijd toch schrikbarend snel! Maar wat wil je als je veel te doen hebt. Dan zou je willen dat een dag 48 uur heeft ipv 24. Maar dan wel met de lichamelijke conditie en het uithoudingsvermogen aangepast aan die 48 uur. Nu is die conditie echter maar amper toereikend voor een dag van gewone lengte. We zijn af en toe al druk in de weer met nek en schoudermassages (voor hem en haar) en de infrarode lamp.
Wat is er dan allemaal gedaan? De betimmering van de ramen en deuren (4 ramen en 7 deuren) is bijna klaar. Nog 1 raam te gaan. Het is leuk om te doen, maar als het af is vind ik het nog leuker. Ook Jaap is druk geweest met kraaldelen (schroten met een extra ribbeltje) op de veranda. Daar was nog een stuk te gaan en af te werken. dat is nu klaar, gewhitewashed en wel.




De douche vordert ook. De tegelzetter/vloerenlegger heeft de voorbereiding voor het leggen van de vloer en het tegelen al gedaan. Het is echt wel een verschil met het werk van een tegelzetter in Nederland hoor. Hij hoopt na het weekend klaar te zijn. Als het meezit kan de loodgieter (als hij kan en komt) begin volgende week de boel aansluiten. Anders maar na onze vakantie. We gaan er 2 weken tussenuit naar Andalusië, Spanje. Dus dan even geen blog. Maar daarna hopen we jullie via de blog mee te nemen naar een zonovergoten vakantie plek.

Het weekend heb ik de schildercusus gehad. Er waren 4 deelnemers. Allemaal vrouwen, die heel goed bij elkaar pasten. Dat was echt heel leuk. Ook de docent was erg leuk. We hebben veel verschillende oefeningen gedaan en we hebben veel gelachen om de resulaten van de oefeningen. Bijvoorbeeld een portret maken van iemand met de linkerhand, als je rechts bent. En dat in 2 minuten! Maar zowel op de zaterdag als de zondag hebben we een stilleven gemaakt. Twee werkten met aquarelverf en twee2, waaronder ik, met acrylverf. Dit had ik nog nooit gedaan en het is echt heel anders werken dan aquarelleren. Zondagavond was ik echt afgepeigerd, want het was heel intensief en 2 dagen uitsluitend Zweeds luisteren en praten vergt ook het nodige. Maar ik ga zeker het vervolg doen, de rest ook trouwens.
Verder hebben we deze week bezoek uit Winsum gehad en nog meer Nederlands bezoek. We hebben Zweedse eters gehad, dus je ziet, de tijd wil wel om zo. Deze week ook nog naar een pianoconcert gewees. Prachtig. Werken van Chopin en Schubert. Erg mooi en virtuoos gespeeld.
Ik moet nu stoppen, want we moeten naar school. Ik heb een "spreekbeurt".
Groetjes en tot de volgende keer.
Truus



Geen opmerkingen:

Een reactie posten