Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zaterdag 15 mei 2010

Een vurig verhaal..

Alweer hallo.

De kop van dit stukje belooft wat. Als dat maar niet tegenvalt. Wat was er loos deze week. Brand!......Maar wel georganiseerd hoor. Er waren vorig jaar bij de rivier een aantal bomen gekapt door de buurman, die de bomen ook mocht hebben voor zijn kachel. Afgelopen week zijn de bomen in stukken naar boven vervoerd, maar het rijshout bleef beneden achter. En donderdagmorgen was het zover dat het spul in de brand gestoken zou worden.
Het had 's nachts al behoorlijk geregend en 's morgens motregende het nog steeds. Dus Jaap samen met de buurman, goed aangekleed, naar beneden. En ja hoor even later stegen grote rookpluimen op boven de rivier. Vanuit het huis constateerde ik dat de wind ten opzichte van het huis gunstig was, hetgeen mij met tevredenheid stemde. Als je de foto ziet kun je je dat vast wel voorstellen.


Toen ik die twee daar bezig zag dacht ik: Stieg Larsson, je weet wel die van de Millenium Trilogie, heeft zijn "Meisje dat met vuur speelde", maar ik heb 2 kerels die met vuur spelen! Het was leuk om ze bezig te zien met z'n tweeën.
Op een gegeven moment keek ik even weer en ik zag de buurman tussen 2 vuren in zitten, met Jaap staand aan zijn zijde. Toen realiseerde ik me dat er best heel veel gezegdes van toepassing zijn op vuur. Bijvoorbeeld ook het vuur uit de sloffen lopen, hetgeen ik de hele morgen al aan het doen was. Dit omdat we bezoek/logé's kregen. En wel 5 personen. Daar moest wel even het één en ander voor gedaan worden. Maar alles verliep op rolletjes hoor!

Binnenkort kom ik even op op het bezoek terug, want morgen komen er weer nieuwe gasten voor 2 nachten.

Morgenochtend moet ik ook weer redelijk op tijd uit de veren, want er moet weer gezongen worden met het koor in de kerk. Ik ben benieuwd, want we zingen stukken die ik maar 2x op de repetitieavonden heb gezongen, 3x gemist door ons verblijf in Nederland. Ik ga wel naast een sterke stem staan, dan lift ik daar wat op mee.

Ik kom er nog wel even op terug hoe het gegaan is.

Tot snel dus!

Groetjes Truus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten