Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zondag 12 september 2010

2x Geluk(t)!

Hallo,

De afgelopen dagen hebben we 2 zaken rond gekregen, die voordien schier onmogelijk leken. Wat dan wel, zul je denken. Nou dat zal ik je vertellen.
Donderdagavond kreeg ik totaal onverwacht bericht van de muziekschool. Er was een plekje voor mij, zodat ik eindelijk, maar toch, pianoles kan krijgen. Met ingang van a.s. dinsdag zal dat gaan gebeuren. Ik vroeg hoelang de les zou duren, omdat ik, zoals je in de vorige aflevering hebt kunnen lezen, binnenkort ook de cursus meubelbekleden begin, ook op dinsdag. Nou, de les duurt maar liefst....een kwartier. Dus het is wel zaak op tijd te zijn, want voor je het weet is het voorbij. De trouwe lezer weet, dat ik nu meer dan een jaar bezig ben geweest om dit voor elkaar te boksen. Maar dan nu eindelijk erkenning. Het zal nog wel een poos duren voor ik erkenning op het concertpodium krijg. Tot die tijd luisteren we mooi naar een cd-tje.

Wat er nog meer gelukt is: Jaap heeft vrijdag een nieuwe mobiele telefoon aangeschaft met een abonnement! Dat was eerder niet mogelijk. Want toen we in februari-maart een mobiel abonnement af wilden sluiten, kon dat niet! We kregen toen eerst te horen dat het niet kon omdat we in Zweden geen inkomen hadden en toen we aangegeven hadden, dat we vaste inkomsten (VUT) uit Nederland kregen, was dat toch niet het punt waarom het niet kon. Jaap moest eerst 8 maanden in Zweden ingeschreven staan en dus ook zo'n tijd een persoonsnummer hebben. Vandaag vroeg de verkoper in de Teliawinkel dan ook hééél voorzichtig hoe lang we in Zweden woonden. Hij gaf ook toe dat die regel van 8 maanden volstrekt belachelijk is. Maar ja, regels zijn regels!

Eigenlijk zijn er 3 dingen gelukt. De altan voor is nu helemaal af. Ook aan de voorzijde zijn nu 2 kozijnen met ramen geplaatst. Ik zal je vertellen dat we best trots op onszelf zijn, dat we dit zomaar voor elkaar krijgen. En als het resultaat dan ook zo mooi is, is het helemaal tof!
Maar kijk zelf maar even naar de foto.


En ook de herfst is nu ingevallen, dat wordt weer bladruimen!



Groetjes en tot binnenkort,
Truus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten