Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zaterdag 16 oktober 2010

Oost west.........

Hej lieve lezers,

Ja, "Oost, west, thuis best" of zoals de Zweden het zeggen "Bort är bra, men hemma bäst" hetgeen op hetzelfde neerkomt. Want hoe leuk we het gehad hebben in de ruim 2 weken dat we weg waren, het was erg fijn om weer thuis te komen. En dat is helemaal goed denk ik. Voor degenen die het niet weten, we waren ruim een week in Duitsland (Meckelenburg- Vor-Pommeren) waarvan nog een reisverslag zal volgen, met natuurlijk begeleidende foto's! De 2e week van onze vakantie hebben we op een camping in Uffelte (bij Meppel) doorgebracht, maar we zijn feitelijk alleen op de camping geweest om te slapen en te ontbijten. De rest van de tijd hebben we bezoeken afgelegd bij velen. Ik wil iedereen waar we geweest zijn geweldig hartelijk bedanken voor de warme ontvangst. Top! Natuurlijk is het niet mogelijk om iedereen te bezoeken, wellicht lukt dat een ander keertje.

We hebben de boel hier weer aardig op orde. De wasmachine en droger hebben goede diensten bewezen. De stoofperen zijn al voor een groot deel ingemaakt, en ook een deel van de appels is tot moes verwerkt. Voor de meubelbekledingscursus heb ik een heerlijk Hollandse appeltaart gebakken, want het was mijn beurt om wat bij de koffie te verzorgen. Vanaf deze plaats dank ik alle plukkers!!!! De caravan is schoon en kan weer opgeborgen voor de winter. Want winter dat is het nu echt. Vannacht heeft het 6 graden gevroren en om 11.00 uur, met zon was het precies 0 graden. Wat een verschil met onze week in Nederland. Het was toen nog 23 graden. Dus we rollen van de Indian Summer in de Swedish Winter :-) Maar we hebben wel de hele week zon gehad. Dat vond Jaap wel fijn bij het blad ruimen. Al het blad is nu van de bomen, terwijl het er zondag nog voor het grootste deel aan de bomen hing. Ook het gras is nu definitief voor de laatste keer gemaaid. De maaimachine kan nu weer plaats maken voor onze helse sneeuwruimer!! Ik ben benieuwd hoeveel deze gebruikt gaat worden, de komende maanden. Vast niet zoveel als vorig winter.

Vanmiddag gaat Jaap voor het eerst sinds we hier wonen, met z'n modelspoorbaan aan de slag. Eindelijk "vrije tijd". Ik ga gezellig bij hem zitten te handwerken. De kachel brand er lekker, dus, wie doet ons wat.

Morgen hebben we weer een optreden met het koor. Zo zie je dat er iedere dag wel iets op het programma staat, wat het leven zo leuk maakt.

Zoals beloofd komt Jaap nog met het reisverslag en ik meld me daarna wel weer!

Groetjes, Truus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten