Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zaterdag 2 oktober 2010

Typisch Nederlands!


Hoi,

Ja, je kunt soms ineens trek krijgen in iets typisch Nederlands! Maar dat is hier dan niet te koop. Wat doe je dan??? Zelf maken! Zo heb ik de afgelopen tijd al verschillende dingen geknutseld in de keuken. Ik heb slavinken gebouwd, want het assortiment van de keurslager vind je hier niet. Ook heb ik bitterballen gemaakt. En dat is nog goed gelukt ook. Ik kan niet zeggen dat ik het nou een leuk werkje vond, maar het genieten daarna, was niet gek. Ik heb er nog een aantal in de vriezer. Niet heel veel, want dat zou niet goed zijn.
Maar wat ook een groot succes is, dat zijn gevulde koeken. Ook de Zweden vinden het heel lekker. Ik zal jullie het recept geven.

Benodigdheden voor ca. 15 stuks:
375 gram bloem
250 gram boter of margarine
125 gram suiker
1 theelepel bakpoeder
250 gram spijs (kant en klaar)

voor de garnering:
1 ei (losgeklopt met 2 eetlepels water)
15 noten (amandelen of hazelnoten)

Kneed het deeg tot een bal en maak er een rol van.
Snijd hier plakjes van die je op een bakplaat( met bakpapier)uitdrukt met een doorsnee van ca. 8 tot 10 cm.
Daarop leg je een rond plakje spijs en vervolgens dek je dit af met weer, een iets kleiner, rondje deeg. Dan druk je de zijkanten aan en maak je ze mooi rond. Vervolgens bestrijk je de koeken met het losgeklopte ei en druk er tot slot de noot stevig op. Bakken in het midden van de oven op 220 graden in 20 minuten. Ze moeten mooi goud bruin zijn. Eet smakelijk Tip: je kunt ze ook goed invriezen, voor onverwacht bezoek bij voorbeeld!

Groetjes Truus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten