Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

maandag 8 november 2010

Toch nog foto's!

Hej allemaal,

Truus schreef het al: Een weblog zonder foto's is niet onze gewoonte. Daarom heb ik vandaag toch nog maar even een serie foto's in en rond het huis gemaakt. Ze hebben allemaal een beetje te maken met de natuur rond ons huis.

Om te beginnen een foto van de ijskristallen op onze verandadeuren. Hieraan kun je zien dat de winter hier al begonnen is.
(Klik op de foto's om te vergroten)



En dat het al behoorlijk vriest kun je zien op onze thermometer. Eerst de minimumtemperatuur van deze nacht en daarna de temperatuur (in de schaduw) om 09:44 uur.




Truus noemde al even het uitzicht vanuit de slaapkamer. Hier komt het dan:







Toen ik even later weer in de slaapkamer kwam en naar buiten keek, zag ik beneden bij de rivier iets dat er volgens mij anders niet is. Toen ik goed keek zag ik 3 reeën heerlijk in de zon liggen:




De vogels krijgen het ook weer moeilijker en daarom hebben we 25 kg zonnebloempitten en een grote zak vogelzaad gekocht. Ook nog een paar zakken met ongedopte pinda's, maar daar houden de Zweedse vogels niet van. Die laten ze onaangeroerd. Dus die moeten we zelf nog doppen en in de hiervoor bedoelde pindakoker doen! Verder is het de hele dag een drukte van jewelste op onze voerplekken. Het zijn voornamelijk verschillende soorten mezen, mussen en boomklevers. Wanneer de winter echt strenger gaat worden zullen er nog meer soorten gebruik maken van onze goede diensten.







En er zijn ook nog wat grotere soorten die belangstelling hebben: een specht die gek is op de vetbollen en verder eksters en vlaamse gaaien die het gevallen voer van de grond opzoeken:






Dit was dus even een indruk van de dag van vandaag rond ons huis. Ik hoop, dat jullie van de foto's genieten.

Hej då,

Jaap

Geen opmerkingen:

Een reactie posten