Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

maandag 3 januari 2011

Feestdagen.......het einde.

Hej hej,

Daar zijn we weer ..in 2011. Allereerst voor iedereen een heel goed jaar. Wij hopen dat vele wensen uit zullen komen in dit nu nog zo kersverse jaar. Ook wil ik graag iedereen bedanken voor het sturen van alle mooie, lieve en welgemeende kerstwensen.
De met de post gestuurde kaarten prijken als warme welkomstgroet in onze hal. De e-cards, staan uiteraard op de pc's.



Even wil ik nog terugblikken op de laatste dagen van het jaar.
Met Kerst hebben wij het vrij rustig gehad. Eerste Kerstdag ben ik samen met vriendin Roelie naar Julotta geweest. Dat is de vroege ochtenddienst. Wij gingen hiervoor om 6.40 naar het kerkje in Sunnemo. Erg sfeervol, maar wel erg vroeg. Om 6 uur al naast het bed, en dat bij -22 graden. Nadat ik weer thuis was en het kerstontbijt samen met Jaap had genuttigd, was ik wel erg slaperig. Ik heb toen toch nog maar even mijn bedje weer opgezocht.
Verder hebben we de beide dagen spelletje spelend en film kijkend doorgebracht. Helemaal goed.
Dinsdag na de kerst hebben we bij Jan en Nel gegeten. Heerlijk. Hertenvlees met paddenstoelensaus, gekaramelliseerde rode uien en aardappelgratin. Daarna nog een heerlijk toetje en een Irish coffee. Een heel gezellige avond. Maar om het gezellig te houden moet je je in het verkeer als voetgangers ook goed laten zien. Dus wij liepen daarna als lopende lichtzuilen langs de weg (zonder trottoir).



Woensdag heb ik met Roelie heerlijk in Karlstad gewinkeld en lekker een hapje gegeten. Wij waren bij -18 van huis gegaan en ons derhalve behoorlijk warm gekleed. Dat hebben we geweten. Het zweet liep ons tappelings over de rug. Want in de winkels was het echt warm. De volgende dag heb ik daar rekening mee gehouden. Want...ja.. alweer naar Karlstad. Maar nu samen met Jaap. Ook Jasper en Willemien zouden naar Karlstad komen om samen met ons te winkelen en daarna met ons mee naar huis te gaan.
Natuurlijk was ook Jenta de hond van de partij. Maar die bleef in de stad in de auto, in de verwarmde parkeergarage. Want met een Deense dog in een warenhuis, is net zoiets als een olifant in de porseleinkast, denk ik.
Jasper en Willemien zijn hier met oud en nieuw geweest en we hebben een gezellige tijd gehad. Gistermorgen zijn zij weer vertrokken en hebben Jenta aan ons toevertrouwd. Wij passen 14 dagen op haar, en zij op ons.
Ook Jaap en Jenta gaan ordentelijk en verkeersveilig op pad.Kijk maar.



Ook heeft Jenta het enorm druk met het kijken naar de vogeltjes die hun maaltijd bij ons ophalen. Vooral het stuk kaas wat buiten ligt biologeert Jenta zeer!



En als hond heb je natuurlijk ook recht op je rust...



...al is het niet de bedoeling dat je dat op de bank in de huiskamer doet!

Ik begreep dat in Nederland de sneeuw nu weer verdwenen is. Hier ligt het allemaal nog net zo en deze week wordt nog weer een pak verwacht. We zien het wel. We hebben er niet veel last van en het blijft mooi om te zien, vinden wij nog steeds.

Groetjes Truus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten