Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zaterdag 15 januari 2011

Wij weten van wanten!

Hej hej,

Ja, we weten van wanten. Ik letterlijk en Jaap figuurlijk.
Wat is het geval. Ik ben op dit moment heel erg in de ban van het haken. Het is begonnen met een wokkelsjaal, zo half december. Dit is een sjaal in de vorm van een wokkel en als je die draagt heeft het iets weg van een jabot. Ik heb er daar verschillende van gehaakt.

Daarvan hou je dan weer wat garen over wat dan weer opgebruikt wordt voor een muts. Dan is er nog weer wat over, dat worden dan weer hoesjes voor de mobiele telefoons.
Van twee bollen garen die ik nog had liggen wilde ik vorige week vrijdag wel wanten proberen te haken. Zo gedacht, zo gedaan.


Ik had geen patroon, maar door regelmatig passen ontstond er een want op maat. Om dan de 2e precies hetzelfde te krijgen vereiste wat oplettendheid. Toen kreeg ik de smaak echt te pakken en ik heb deze week in totaal 4 paar gehaakt. Eén paar voor mij en de andere paren zijn presentjes.



Met het vijfde paar ben ik nu bezig. Maar dit zijn hele speciale wanten, n.l. met afneembare top, voor het echte "Fingerspitzengefühl". Kijk maar op de foto's.
Ook dit is zonder patroon tot stand gekomen. Het resultaat mag er wezen, al zeg ik het zelf. Het is ook buitengewoon praktisch. Met sleutels de deur open maken, of voor het nemen van foto's (Nel bedankt voor de tip!).


Jaap opperde al dat ik toch maar eens een kraam op een loppis moet huren, dan kan ik tenminste nog wat doorgaan.
Als je nu denkt dat ik verder niets doe. Mis! De rest gaat ook gewoon door.
Jaap weet van wanten met zijn hobby's. Hij is deze week nog een dag met zijn trein bezig geweest. Maar dat gaat niet snel. Met een schakeling (een moeilijke) kun je meer dan een dag zoet zijn. Wat een geduld heeft die man! Maar stukje bij beetje gaat het wel wat worden (over een paar jaar). Maar dat geeft niets. Verder is hij ook zeer druk met zijn foto's. Maar nu houdt hij 3 ballen tegelijk in de lucht. Dia's scannen, foto's categoriseren en foto's bewerken. En ik maar denken dat mannen niet zo geweldig goed waren in Multi-tasken.


Ook heeft hij afgelopen week een prachtig fotoboek (en tevens dagboek) gemaakt van onze vakantie van vorig jaar naar Andalusië. Erg mooi geworden.
Je ziet, nog steeds genoeg te doen.
Ook op sociaal gebied. Maandagavond op de koffie geweest, dinsdag en woensdag eters gehad, en woensdagmiddag op bezoek geweest, wat erg leuk was.
Wat ook leuk is, is het gezelschap van Jenta, de hond. Ze is zo lief en gezellig! Maar ze gaat heel gauw weer terug naar baasje en vrouwtje, die nu weer onderweg zijn van Miami naar huis. Zal wel weer wennen zijn, zo van de warmte weer in de sneeuwhopen.
Dat brengt me nog op het idee voor een laatste mededeling: De geweldige sneeuwruimer (snöslunga) is weer klaar. Jaap heeft de nieuwe drijfriem gemonteerd, en hij loopt nu weer als een tierelier. Weet die man van wanten, ja of nee!

Groetjes,
Truus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten