Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

woensdag 2 maart 2011

Scheppingen!

Hallo,

Hier is dan de beloofde blog met de Crea-Bea inslag.
Want wat er mij uit de handen komt is niet niks!
Ten eerste wil ik graag de schommelstoel laten zien, die ik op de cursus heb bekleed.
Het verschil van voor en na kun vrij duidelijk zien (hoop ik). Ik weet niet wat jullie er van vinden, maar ik ben er erg trots op!



Ook ben ik aan het breien en vilten geslagen. Wist ik eerst van WANTEN, nu doe ik het op mijn SLOFFEN! De onderstaande sloffen zijn eerst gebreid in een hele grote reuzenmaat. Wel zo'n 50 cm lang!! En dan worden de sokken,als ze in elkaar gezet zijn en afgewerkt, in de wasmachine gestopt. Dan moeten ze op 60 graden worden gewassen, zodat ze gaan vervilten! Als ze dan uit de machine komen zijn ze op maat en heel lekker warm en dik. Ik heb nu 4 paar gemaakt. 2 paar voor mij en 1 paar voor Jaap en 1 paar voor een cadeautje. Dus weer aardig productief.


Maar daarmee ben ik er nog niet. Want... ik heb ook een heuse vilthoed voor mezelf gemaakt. Ook in dit geval eerst breien en dan weer wassen. Hieronder zie je hoe groot de krimp is. Ik was na het breien dan ook erg benieuwd of er überhaupt een hoed van deze bankrovers outfit gemaakt zou kunnen worden. En, ja, gelukt!!


Deze week ook nog iets anders gemaakt. En wel...ADVOCAAT! En ik moet zeggen dat het heel goed gelukt is en erg goed smaakt. Als drank had ik Beerenburg gebruikt ipv brandewijn. De smaak is daardoor zachter, en de kleur uiteraard iets donkerder.
Voor deze fabricage hadden we Lasse en Birgitta uitgenodigd. Zij namen de benodigde eieren mee, want ze hebben zeer goed leggende kippen. Ik zou voor de drank en de rest van de ingrediënten zorgen. Het recept had ik gevonden op de site van "Koffie Max", je weet wel het ochtendprogramma van omroep Max met Myrna Goossen. Je bent pensionado of niet!



Nadat de advocaat klaar was hebben we met z'n vieren Indonesisch gegeten. Op verzoek had ik dit klaargemaakt. Was erg goed gelukt. Lasse heeft al ingetekend voor Italiaans de volgende keer :-D

Zaterdag en zondag zijn Rita en ik weer op stap geweest naar ""loppissen". Omdat het deze week sportlov (voorjaarsvakantie) is, waren er weer her en der van deze "rommel"markten.
Toch weer wat leuke dingen gescoord. Jaap en Holger hadden zaterdag de gelegenheid te baat genomen om weer samen te gaan wandelen. Dat resulteerde in een tocht van 2 uur en een kwartier. Ook daar hebben we natuurlijk foto's van.





Ook Jaap is behoorlijk creatief bezig. Hij heeft nu al zijn dia's gescand en bewerkt en is nu bezig met de negatieven.

Er staan nu zo'n 14.000 foto's op de harde schijf. Hieronder even een indruk om hoeveel dia's het gaat:


Gisteren naar Karlstad geweest. Jaap heeft een nieuwe bril uitgezocht en zich ook nog maar een extra leesbril aangeschaft.
Verder hebben we een nieuw vloerkleed voor in de woonkamer gekocht. Daar zijn we ontzettend blij mee. Lekker warm aan de voeten! Kunnen we de sloffen even aan de wilgen hangen, ha, ha.

Groetjes,
Truus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten