Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

vrijdag 15 april 2011

Etentjes over en weer.

Hoi, hoi,

Hier weer even een berichtje van mijn hand. De bijdrage van Jaap, met het filmpje van de rivier, hebben veel gezellige reacties opgeleverd. Vinden we altijd leuk, en daarvoor dank!

Deze week staat in het teken van eten en gegeten worden, of liever: eters ontvangen en bij vrienden te gast zijn.
Ik begin even bij vorige week zaterdag. Toen aten we Koreaans bij Holger en Rita. Met vooraf een klein glaasje ginsengdrank met...99% alcohol! Echt iets voor mij, want sterke drank ben ik niet gek op. Maar dit was niet onaangenaam en lekker warm in hals en borst. Koreaans eten is werkelijk heel lekker en heel licht(verteerbaar). We hadden al eerder met deze keuken (dus ook die van Holger en Rita) kennis gemaakt, dus we wisten dat het genieten was. Ook qua gezelschap overigens.
Zondag kwamen Henk en Ina op de koffie en bleven ook eten. Lasagne ditmaal. Niet helemaal zo licht maar wel lekker. En... even een voorproefje voor "La Bella Italia".
Ook dit was allemaal zeer gezellig. We zaten de hele tijd op de veranda, met prachtig uitzicht op het nu stromende water.
Dinsdag weer eetgasten gehad. Ditmaal Jan en Nel. Als aperitiefje hebben we eerst een zelfgemaakt advocaatje met slagroom gehad. Jan merkte op dat we wel echte pensionado's leken. Kan wel zijn, maar de smaak was raak! Vooraf had ik cantharellensoep, van door Jaap geplukte cantharellen, die door mij waren ingevroren.
Daarna zalm en aardappelpuree uit de oven met een goentegarnituur. Als toetje een pavlova (bodempje van eiwitschuim) met wat ijs, slagroom en vruchten. Daarna hebben we nog een lange avond doorgebracht met veel gepraat en even het nieuws (het Zweedse en het Nederlandse) gekeken.
Van het nieuws in Nederland wordt je toch wel heel triest. Alphen en Baflo. Niet te vatten allemaal. Daarbij is voor ons ook Baflo (gemeente Winsum, voor wie dat niet wist) nog steeds heel dichtbij. Dat voelt echt zo. Ik moet je zeggen dat ik er gisteren beroerd van was, zeker nadat we een hele tijd TV-Noord hadden gekeken, met een zeer uitgebreide uitzending over het gebeurde. Maar ik hoop dat er weer lering kan worden getrokken uit deze gebeurtenissen, maar weten doe je het nooit.

Wij gaan zo weer uit eten, voor de verandering :-D
Dit keer Sushi (maar niet met Japanse vis) bij Jan en Nel. Nel maakt het zelf en wij zijn erg benieuwd. We zullen onze review met jullie delen. Niet de Sushi!
Nu, tijd om me om te kleden en op stap te gaan!

Groetjes en tot gauw, maar dan weer met een fotootje.
Truus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten