Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

maandag 22 augustus 2011

Leve de kringloop!

Hallo weer,

Met deze titel zal menigeen denken dat deze vrouw weer op veiling of loppis actief is geweest. Maar niets is minder waar. Vanwaar dan deze titel? Zoals te lezen is geweest op onze blog, hebben we afgelopen winter de vogels royaal van eten voorzien. Dat de vogels soms slordig met het voer omsprongen is achteraf niet erg geweest. Want..... we hebben er een aantal prachtige zonnebloemen voor teruggekregen. En daar profiteren mens (wij dus) en dier (de hommel, zie foto) van.




Deze week heeft Jaap de noordzijde van het huis weer opnieuw in de falurödverf gezet. Dit is weer stralend rood van kleur geworden. Verven met deze verf is werkelijk een eitje. Ik weet het uit ervaring van eerdere schilderbeurten, anders denken jullie dat de beste stuurlui weer aan wal staan.

Ik heb deze week wat gas teruggenomen en mijn heup nog wat rust gegund. Wel ben ik iedere dag een stuk gaan lopen en dat bevalt me opperbest. Ook ben ik vorige week weer voor het eerst gaan zwemmen in het binnenbad. Lekker! Daarna in de sauna, en daar was ik alleen. Heerlijk!

Zo zachtjes aan gaan alle tijdelijke bewoners van Munkfors en omgeving weer naar hun eigen home (Neder)land. Zo ook veel van onze vrienden en kennissen. We zwaaien met regelmaat mensen uit.
Maar er zijn er ook die met regelmaat heen en weer pendelen ☺ en dat is ook erg leuk.
Afgelopen zondag hebben we ook weer logés uitgezwaaid.



Vrijdag kwamen Afien en Bert met de camper. Zij waren op doorreis naar het noorden en zijn 2 nachtjes gebleven. Dat gaf ons de tijd om gezellig bij te kletsen en op zaterdag de jaarmarkt van Ransäter te bezoeken. Dat is wel gezellig, maar niet spectaculair wat warenaanbod betreft. Maar wel heerlijke warm gerookte honinggemarineerde zalm en fijne geitenkaas gekocht. Mmm. Jaap kocht staalborsels. Wat een man hè, altijd weer voorbereid voor elke klus die zich aandient ☺

Gisteren en vandaag nog lekker genoten van het zonnetje. En zo het lijkt, wordt het morgen ook mooi. We gaan het zien!

Tot dan,
Truus


Geen opmerkingen:

Een reactie posten