Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zondag 22 januari 2012

Veel wel en weinig wee

Hej,
Hier een blog van mijn hand, geschreven in het ziekenhuis. Op de valreep dat wel, want aan het eind van de middag word ik ontslagen. Dat klinkt in principe altijd wat negatief, maar in dit geval is het natuurlijk super positief.

Eerst zal ik nog even de afgelopen week beschrijven. Zondag de auto ingepakt en nog gezellig bezoek gehad die ons geholpen hebben de ovenschotel die die dag in de planning stond, leeg te maken. Wel ontdekten we dat de accu leeg was. Dus maar aan de lading. Het bleek dat de accu niet meer voldoende oplaadde. Dus op maandagmorgen dan maar extra vroeg van huis. Onderweg om 7 uur al de garage in Sunne gebeld. Zij konden ons helpen en met 3 kwartier waren we weer "on the road". De reis naar Oslo verliep voorspoedig. Hier en daar was de weg wel wat glibberig. Ja dan merk je wel wat je spijkerbanden voor je doen en je naar gewone winterbanden hebt gewisseld.
De bootreis  naar Kiel (mini cruise eigenlijk, maar het woord cruise heeft deze week toch een nare bijklank gekregen) was heerlijk. Een boot met veel luxe en vertier. Een grote keuze in restaurants en zelfs een hele winkelstraat. We hebben foto's gemaakt, ook van de show die we gezien hebben, maar die kunnen we nu niet uploaden, dus dat komt later. Ik denk dat de terugweg voor mij met mijn knie wel erg prettig is.
Dinsdag waren we rond half vier bij het huisje, waar de koffie al voor ons klaar stond en tulpjes op tafel. Zo lief! Tegen vijf uur nog even in Hardenberg wat boodschapjes gehaald en een afhaalchinees gescoord. Wat was dat lekker.
Woensdag nog even bij broer en schoonzus koffiegedronken en een telefoonlader geleend. Daarna naar Hardenberg, waar ik me een nieuwe bril heb laten aan meten. Foto volgt tzt. Na het eten van een frietje en kwekkeboompje weer voldaan naar Stegeren.
Intussen had ik een telefoontje gekregen, dat ik donderdagmorgen om 8 uur verwacht werd. Dus donderdagmorgen vroeg op. We bouwden extra tijd in voor wat oponthoud vanwege het slechte (regen)weer en eventuele file. Maar soms kun je niet alles voor zijn. Want 12 km voor Deventer stonden we in de file en toen we weer wilden optrekken voelden wij allebei dat er iets goed mis was. Lekke band! Paniek sloeg bij mij toe, want ik was bang dat mijn operatieplek helemaal geannuleerd zou worden. Maar nee, de operatieplek van mij werd even omgezet met degene die na mij geopereerd zou worden. Ik kon rustig aan doen werd me gezegd. Intussen was er een man van Rijkswaterstaat opgedoken die ons goed veilig stelde achter zijn afzetting. Per toeval kwam er vrijwel direct daarna een Wegenwacht aan. Die heeft ons kostenloos weer heel snel op weg geholpen Voor deze mannen grote hulde!

In het ziekenhuis werden we hartelijk onvangen. Jaap met koffie, ik was nuchter natuurlijk.
Omdat ik nog wel even moest wachten, ging Jaap alvast naar de bandenservice. Sneller dan verwacht werd ik opgeroepen en naar de OK gebracht. Daar heerste een goede en ontspannen sfeer. Tegen de operatie zag ik ook echt niet op. Was ook niet nodig, want alles verliep top. Samen met 2 kamergenoten, een jongedame en een oudere dame genoten van de goede verzorging en van elkaar. Al met al dus veel wel en weinig wee. Want de pijn valt erg mee.
En ja, vandaag, de derde dag na de operatie dus naar "huis". Gaan Jaap en ik nog even vakantievieren en genieten van de bezoekers die de komende 2 weken nog even langs zullen komen.
Hoe het verder met oms gaat berichten we een volgende keer.
In verband met het wel bijzonder trage mobiele internet kunnen we niet garanderen dat dat al volgende week het geval zal zijn.

Graag tot dan,
Truus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten