Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zondag 3 juni 2012

Feest!!


Nederland - Zon op 05:24 - Zon onder 21:53
Värmland - Zon op 03:53 - Zon onder 22:15


Hej, hej,

Donderdag was het dan zover! Mijn 6e kroonjaar. Dat klinkt even wat leuker dan 60 jaar, geloof ik.
De dag begon erg leuk. Jaap bezorgde mij ontbijt op bed met eitje, jus d'orange en versgebakken broodjes.
Hij overtrof hiermee zichzelf, want hij heeft echt een hekel aan ontbijten op bed.
Maar ik genoot er zeer van. Waar ik ook erg van genoten heb, is de grote hoeveelheid felicitaties die ik kreeg via allerlei kanalen. Mail, SMS, Facebook, post, Skype en telefoon. Omdat er deze dag geen bezoek kwam i.v.m. het feest van gisteren, kon ik me volledig richten op de aandacht die ik op deze manier kreeg. Allemaal zeer bedankt!!! :-D
Ook hebben we donderdag inkopen gedaan voor het feest. Daarom kon ik vrijdag gelijk beginnen met bakken en koken voor onze gasten. Alles ging van een leien dakje en de planning was gemaakt, dus we konden de zaterdag met vertrouwen tegemoet zien.
Dat vertrouwen bleek terecht, want alles verliep op rolletjes.
Zaterdagmorgen vertrokken we rond half 10 naar Sörby, zo'n 14 km in noordelijke richting. De auto zat werkelijk stikvol met eten, drinken, gereedschap, partytent, skottelbraai enz. enz.
 Bij de Gamla Skolan (de oude school) aangekomen kregen we nog even een rondleiding door de verhuurder van de gelegenheid. Alles perfect voor elkaar daar. Een leuke zaal met bar en een perfect geoutilleerde keuken. Snel gingen we aan de slag om alles klaar te maken.

Taarten afmaken en garneren. Salades en andere hapjes maken. Hartige taarten bakken. Ballonnen opblazen, bloemen neerzetten en last but not least, het houtkacheltje aansteken. Dat was wel welkom, want het weer was niet echt geweldig.

We konden ons nog net snel verkleden voor de eerste gasten kwamen.

Iedereen kwam vrijwel tegelijk binnen en het was gelijk een hele gezellige drukte. De sfeer zat er gelijk goed in. In totaal waren we met 28 man en het gezelschap was internationaal. Natuurlijk waren er Zweden, maar ook een aantal Nederlanders en Duitsers. De verschillende talen mengden zich zonder enige moeite. Super!






Ook kreeg ik van mijn koorvrienden een muzikaal cadeau. Zij zongen in een optreden 3 liedjes.
Prachtig!

Daarna zetten Lasse en Ernst hun beste beentje voor met het zingen van een Duitse schlager. Daarna nog als toegift "Oh Tannenbaum" maar dan met een zomerse dennenboom, ha,ha !

Allan verzorgde nog een speech en liet iedereen voor mij "Värmlandsvisan" (het Värmlands volkslied) zingen.

En ook het "lang zal ze leven" klonk zowel in het Zweeds als in het Nederlands.
Al met al heb ik zeer genoten en ik geloof met mij alle andere aanwezigen.
Met het opruimen kregen we nog geweldige hulp van Ria en Harry zodat we rond 21.00 uur zeer moe, maar super voldaan, weer thuis kwamen. We hebben nog echt na zitten genieten! Maar slapen, ho maar! Te veel adrenaline in het lijf!

Jaap kon deze week zijn adrenaline wel kwijt! Hij is druk geweest met frezen en zand scheppen en kruien.

Hij is bezig een sintelpad aan te leggen naar de garage toe. Dat is in de winter een stuk comfortabeler en veel minder glad. Dus we denken al weer aan de winter ;-0

Het schiet al mooi op en ik denk dat het ook heel mooi wordt. De plantenborder wordt daarmee ook vergroot. Kan ik mooi de planten, die ik gisteren kreeg, in zetten!

Nog een feest is onze nieuwe geasfalteerde weg. Dinsdagmorgen om 05:20 uur (!)  werden we uit ons bed getrild door de zware machines en walsen die het asfalt aanbrachten.



En het resultaat mag er zijn! Na jarenlang door elkaar geschud te zijn en steeds op moeten passen voor gaten, zweven we nu naar het dorp.


Verder nog even de update van het ziekenhuis. Ik word a.s. dinsdag geholpen i.p.v. 13 juni. Het helpt toch als je je kop boven het maaiveld uit durft te steken!

Liefs,
Truus

1 opmerking:

  1. Ziet er allemaal hééél gezellig uit. Jammer dat we niet bij het feest konden zijn. Op naar het volgende kroonjaar. Kram Jan en Nel

    BeantwoordenVerwijderen