Volgers

maandag 28 januari 2013

Uit de kou...

Hejsan,

Deze keer eens iets anders dan kou, sneeuw en ijs. Ditmaal zijn we in de mood voor zon, zee en het buitenleven. Want voor diegenen die het nog niet wisten, wij zitten op Tenerife. Ik schrijf de blog, liggend op een hotelbed net nadat we in het stadje hebben gegeten. Daarbij natuurlijk een aantal wijntjes en een likeurtje. Mensen die mij een beetje kennen weten dat ik niet een drankorgeltje ben, dus als ik gekke dingen mocht schrijven: Don't blame me!
Maar zonder dollen, we hebben het erg fijn en het is toch wel even heerlijk om de warme zon op je bolletje te voelen. Voor de botten is het ook niet verkeerd, merken we. Deze reis is wel heel plots opgekomen. Eigenlijk om de bakens even te verzetten omdat we nu te horen hebben gekregen dat er aan mijn heup niets meer te doen is. We kunnen dus gewoon spreken van een mislukte heupoperatie.

Maar goed we gaan er wel wat van maken met z'n beiden. En dit is het begin.

In het kort schets ik even de reis tot nu toe.
Dinsdag vertrokken we in de middag vanuit Karlstad. Heerlijk relaxed, alhoewel bij de check-in een enorme rij wachtenden stond. Maar al met al vertrokken we op tijd en na 6 uren (echt wel een hele zit) landden we op het eiland. Snel de bagage afgehandeld en de huurauto opgehaald. Toen nog een kleine 2 uur in de auto rijden naar Garachico, waar we in  een klein hotel hebben geboekt en wat nu een geweldige keuze blijkt te zijn. De snelwegen zijn hier prima en dat was wel prettig want het regende en het was aardedonker. In het hotel werden we hartelijk ontvangen, met thee wat lekkers en een schaaltje met fruit en zelfs de auto werd voor ons weggezet.

Na een goede nacht, een lekker ontbijtje zijn we het dorp gaan bekijken en daarna genoten we van de koffie op het dakterras van ons hotel. Met een geweldig uitzicht op de zeer woeste zee.

Dit was echt bijzonder hoorden we van de hoteleigenaresse. Het waaide ook als een dolle. Daardoor konden we een tocht naar de vuurtoren niet maken. Dat hebben we vandaag gedaan en we begrijpen nu dat het woendag onverantwoord geweest zou zijn! Later die woensdag zijn we de bergen in gegaan en prachtige vergezichten en diepe ravijnen gezien. Maar ook hier speelde de wind parten. Op een plek, speciaal bedoeld om foto's te maken, waaide het zo hard dat het autoportier bijna afbrak. Jaap kon dat net voorkomen. Maar hij kon buiten niet op zijn benen blijven staan. Maar hoe de auto in te komen was niet eenvoudig. Hangend aan het portier is het godzijdank gelukt. Maar eng was het!!

Op de terugweg gegeten bij een restaurant onder het genot van het prachtige uitzicht op ”ons stadje Garachicone”.

De donderdag zijn we naar La Laguna geweest, de voormalige hoofdstad. Een mooie stad met veel koloniale invloeden.

Hier ook nog even gewinkeld en prachtige lamswollen (merk) truien gekocht voor resp. 5 tot 10 euro! Vervolgens zijn we via een prachtig natuurreservaat naar Taganana gereden. Heel spectaculaair weer.

Tegen 19.00 uur waren we, moe maar voldaan weer ”thuis”.

Vrijdag zijn we naar het strand geweest. Nou zijn we niet echt van die strandtypes, maar 2 uurtjes op een gehuurde strandstoel was echt heerlijk. 's Avonds de gloed lekker in het lijf. Even voor de duidelijkheid, ook vandaag weer door de bergen gereden. Je ontkomt er eigenlijk niet aan :-) Maar iedere keer is het weer anders.

Gisteren wilden we naar Puerto de la Cruz, maar daar was het zo'n toeristische bedoening dat we maar gauw weer zijn weggegaan. Wel op onze rondrit prachtige vergezichten gezien.

Nou, volgens mij ben je nu weer aardig op de hoogte van onze Canarische belevenissen.
Volgende week weer vanuit de kou!!!