Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zondag 17 februari 2013

4x Bach


Hej, hej,

Vorige week sloot ik af met het concert waar we naar toe zouden gaan en dat ik nog wel op terug zou komen. Bij deze dan!

                                                          
Wat hebben we genoten van prachtige muziek. Het was een concert van 4x Bach, hetgeen betrekking had op muziek, gecomponeerd door papa Johann Sebastiaan en 3 van zijn zonen.





Zowel de solisten als het orkest waren super. Maar ook de accoustiek in de kerk van Sunne was prima.
Voor het concert heb ik nog even Henrik Schaefer, de chefdirigent van het Wermlands Opera Orkest, gesproken en hem bedankt voor zijn aandeel in het programma "Maestro" waar ik buitengewoon van genoten heb. Hij was wel even verbaasd dat hij in het Nederlands werd aangesproken. Tijdens het concert heb ik ook erg gekeken hoe hij dirigeerde en ik moet zeggen: Het is topsport! Naderhand heb ik nog via de mail bedankt voor het heerlijke concert, en... ik kreeg zowaar 2 mailtjes van hem terug. Attent toch?!
Hieronder een filmpje om een impressie te geven:

 




Over sport gesproken. Jaap en ik gaan naar de sportschool. Met ingang van komende week nemen we een abonnement. Afgelopen week hebben we proefgedraaid. Holger en Rita hadden al 2 weken ervaring en zij hebben ons geïntroduceerd. Ik moet zeggen dat het goed bevallen is, voor ons allebei. Ik heb vrijdag met mijn fysiotherapeute gesproken over onze plannen. Zij vond het een prima idee. Want er kan daar ook gebruik gemaakt worden van de diensten van een fysiotherapeute. En na "noeste arbeid" kan er gebruik gemaakt worden van een superheerlijke massagestoel. Ge-wel-dig vind ik dat. Jaap vindt dat niks, maar dat is niet erg, ieder zijn meug.

Deze week was het  met van allerlei afspraken en bezoek en andere dingen, erg druk. Eén van de andere dingen was het "Stickcafé" (breicafé) in de plaatselijke bibliotheek. Dit werd voor de eerste keer georganiseerd. En wat dacht je: maar liefst 21 nijvere dames kwamen bijeen om te breien, haken, naaien en te kletsen. En dat onder het genot van koffie met kanelbullar. Komende maand is het weer, op een dag waarop ik al een afspraak had. Die heb ik dan maar even verzet. Je moet zo'n goed initiatief toch steunen?

Jaap is deze week naar de garage in Sunne geweest voor een terugroepactie van KIA. Er zou een foutje kunnen zitten in het mechanisme van het deurslot. Daarvoor moest het hele portier eruitgenomen, en het nodige gedaan worden. Maar na 2,5 uur was het weer piekfijn voor elkaar. Jaap heeft de tijd gesleten in de konditori (met koffie en een taartje) en in de bieb (met een boek over indianen in Noord-Amerika).

Ik ben deze week ook naar de tandarts geweest. Er moest een tand geboord en gevuld worden. De afpraak zou al in december zijn, maar toen was de tandarts ziek. Per januari zijn de tarieven verhoogd. Bij de balie gaf ik aan dat ik de verhoging naar mijn idee niet hoefde te betalen. Paniek!!!! Want er kon niets van de prijs af. Moeilijk, moeilijk. Want de betalingen, afspraken etc. lopen via de organisatie Landstinget, die de helegezondheidszorg in Zweden bestiert. (Een andere keer daarover meer). Met z'n drieën moest er over gediscussieerd worden, terwijl er wachtenden achter mij stonden. Ik begon me al wat opgelaten te voelen. Maar opeens kwam er licht aan de horizon! Voor het bedrag dat ik teveel betaalde kon ik tandenborstels en tandpasta krijgen :-)) Dus met zowel roze als blauwe exemplaren (voor haar en hem) toog ik huiswaarts!

Ook veel bezoek deze week zoals ik al zei. Vrijdag eigenlijk de hele dag en vrijdagavond kwamen Lennart en Laila een spelletjeTriominos spelen. Lennart en ik waren de grote verliezers. Maar Jaap hield de eer in huize Metselaar hoog, hij won :-D
Gisteren naar de veiling geweest. er was niet heel veel bijzonders, dus na 1,5 uur was ik weer thuis.
Vanmorgen nog op bezoek geweest bij Jur en IJvon. Niet alleen koffie met een heuse Nederlands kokoskrans (dat was lang geleden) maar ook nog geluncht met soep en stokbrood. Erg gezellig en lekker.

Deze week werden ook de pianolessen weer hervat, en dat betekent dat ik moet oefenen. En... dat ga ik nu doen. Graag tot dan!

Groetjes,
Truus



Geen opmerkingen:

Een reactie posten