Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

dinsdag 10 september 2013

Veiling en piano.....

 Hejsan,

Zoals beloofd zou ik terugkomen op de gårdsauktion van vorige week zondag. De nalatenschap van een mevrouw werd geveild. Deze dame zou nog zeker 7 levens nodig gehad hebben om al het handwerk en knutselmateriaal te verwerken. Wat een massa spullen!! Garen, borduurpakketten, papier, sjablonen en ponsjes enz. enz. Maar de dame in kwestie moet wel heel erg gek van katten geweest zijn, want er was ook een kattenverzameling van 450 (!!!!) katten!


Alles ging weer vlot van de hand en iedereen was in goed stemming, want het weer werkte weer helemaal mee! We hadden het heerlijk in de door ons zelf meegebrachte stoeltjes. We zijn dan ook best heel lang gebleven. Niet in het laatst door de veilingmeester en zijn kornuiten. Vermakelijk.



Wij gingen naar huis met o.a. een grote sneeuwschuiver, een zilveren armband en schroefboormachine en nog een aantal kleinere zaken.




Onderweg terug kwamen we langs een weiland met koeien. En zeg nou zelf, is de bovenste foto niet net het schilderij van Paulus Potter?  "De stier van Potter" dus, maar dat was wel duidelijk :-)
De rest van de dames waren erg nieuwsgierig naar ons. De onderste dame leek erg trots op haar oorbellen. Ik blijf het een beetje een gek gezicht vinden.

Vorige week schreef ik over de piano die gehaald moet worden. Met 3 mannen en vertrok ik vrijdagmiddag richting Vansbro. Maar voor vertrek hadden we eerst nog genoten van een heerlijke boerenkoolstamppot met spekjes en Hema worst (die wij nog in de vriezer hadden). Ook het toetje was echt Nederlands. Amandelgriesmeel met bessensapsaus en slagroom. Heerlijk! Bedankt Nel!
Voor het transport hadden we een grote aanhanger gehuurd, waarin de piano ook goed in vastgesjord kon worden. Tot onze opluchting bleek deze piano veel lichter in gewicht te zijn, en daardoor beter te hanteren. Ook is hij lichter van kleur en kleiner van formaat. Dat doet ruimer aan in de kamer. Ook in geluid ben ik er op vooruit gegaan en dat is natuurlijk het belangrijkst ;-)




Mijn "nieuwe" gratis piano met kruk.

Vrij snel na onze thuiskomst arriveerde Jasper. Hij is zaterdag, samen met Jaap naar Rome vertrokken. Een echte vader-zoon uitstap. Ik ben gewoon lekker thuis en ik heb zo'n vermoeden dat ik me niet zal vervelen.
Je zult begrijpen dat de volgende blog niet van mijn hand zal komen. En het zal zeker niet over Munkfors gaan :-D  Deze keer echter nog wel. Zaterdag avond trad het koor weer aan op TV4. en het resultaat was hééél goed. Ze zijn weer een ronde verder! Al met al vind ik het knap wat er in een week tot stand komt.

Donderdagavond kwam er nog een koor tot stand. Een koor van ca. 150 personen, waarvan ons kleine koortje ook deel was, die repeteerden voor een kerkdienst op de 22e a.s. Het klonk super! Kippenvel! De akoestiek in de kerk van Forshaga is ook prima.
Hoe het 22 september zal gaan, dat hoor je nog wel. 

Zaterdagmiddag was het BBQ time bij Daan en Liesbeth! Erik en Angelique brachten dit weekend een bliksembezoek aan Munkfors en dat was even een mooie gelegenheid om, onder het genot van  een hapje en een drankje, echt even bij te kletsen. Lies had alles heel goed voorbereid en ik had ook e.e.a. meegenomen. Aangezien de avonden toch vochtiger en kouder zijn, was de tafel binnen gedekt. We kwamen niets te kort en genoten hebben we allemaal!

Vandaag wordt het een lekker rustige dag denk ik. Ik ga in ieder geval piano spelen. De rest zie ik wel.

Groetjes,
Truus








1 opmerking:

  1. Mooie foto's zeg, echt een plaatje zo met die stier ja! Ziet eruit als een vlotte verhuizing met die piano.. wij hadden een vleugel die van de 2e verdieping naar een andere stad moet, hebben we toch maar door een professional laten doen. Heel veel plezier met het spelen ervan in ieder geval, is toch een schitterende aanwinst!

    BeantwoordenVerwijderen