Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zondag 27 oktober 2013

Deze week....

Hejsan!

Ja, de titel geeft al aan dat er een kleine weifeling is als ik terugdenk aan deze week!
Zo op het oog gebeurde er niet zo heel veel, maar bij nadere beschouwing valt het wel wat mee.

De schilderles van vorige week was erg leuk en ik heb een begin gemaakt met een echt schilderijtje. En misschien is het leuk dat er door de lezer geraden wordt wat het moet gaan worden. De lezers uit de regio Noord-Groningen hebben wel een voorsprong!
Verder zijn er nog al wat bezoekjes geweest. Op woensdag eters bij ons en op vrijdag bij vrienden in de buurt van Sunne gegeten. Heel er gezellig.
En gisteren hadden we het ook heel gezellig bij in Västra Skymnäs waar we met vienden Kolonisten hebben gespeeld. Voor mij was er werkelijk geen meevallertje in het spel en ik eindigde als laatste :-/ Maar dat mocht de pret niet drukken.









Wat wel de pret drukte deze week was het volgende. Ik heb de afgelopen week 3x hartritmestoornis (boezemfibrileren) gehad. 1x waren we al halverwege het ziekenhuis toen het ritme terugkwam. De 2e keer zat ik al in de auto om naar het ziekenhuis te gaan, toen het rustiger werd. Maar 3x is scheepsrecht, wat toen ben ik eerst naar de Vårdcentral (Gezondheidscentrum) gegaan en daarna met de ambulance naar het ziekenhuis in Karlstad gebracht.


 Gelukkig kreeg ik daar het goede ritme uit mezelf terug en dat bespaarde een hoop gedoe, zoals een elektrische schok samen met een roesje. Diezelfde dag nog ben ik met het taxibusje weer thuisgekomen. Hondsmoe en blij dat het weer achter de rug was.



Zo dat was even weer de medische update, nu weer over naar de staaltjes van huisvlijt! Of liever: garagevlijt :-)
Jaap is klaar met zijn garageproject. Het was een hele klus, maar kijk eens hoe het geworden is!
Hij heeft alle stellingen zelf gebouwd en zo op maat gemaakt, dat de auto er perfect in past.




Ook heeft hij op de nieuwe zolder een hele grote kussenkist gemaakt (ik schreef er vorige keer al even over) voor alle tuinkussens en de caravanvoortent.

De buitenwerkzaamheden zijn bijna klaar en dat is ook wel weer fijn. Want het weer wordt er niet beter op. Deze week vééél regen gehad. De temperaturen zijn wel behoorlijk hoog en eigenlijk veel te hoog voor de spijkerbanden. Maar terugwisselen is ook geen optie. Het kan tenslotte ook zo maar omslaan.



Vorige week schreef ik, dat ook de eekhoorns weer terug zijn. Daarom nog even een paar foto's als bewijs:


Op dit moment begint het heel hard te waaien. Storm op komst? Ons maakt het niet uit, wij gaan lekker vanavond cocoonen in onze TV kamer en lekker genieten van de goede series die de Nederlandse TV uitzendt (via uitzending gemist) en van de 2e episode van “De Brug” die door de Zweedse TV wordt uitgezonden.

Wij vermaken ons wel!

Tot volgende keer!

Truus

1 opmerking:

  1. Jaap, ziet er lekker opgeruimd uit in je garage!
    En Truus, op de foto te zien ben je lekker aan het afvallen, goed hoor!

    BeantwoordenVerwijderen