Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zondag 23 februari 2014

Vervelen........Nee!!

We zijn weer een week thuis en we hebben het druk gehad. Van verveling is absoluut geen sprake!
Dat kan ook haast niet in een OS week. De TV heeft overuren gedraaid en stond ook vaak aan als ”achtergrondbehang” tot er iets belangrijks begon. En er was veel belangrijks natuurlijk :-) Ook voor Zweden! Maar zoveel medailles als Nederland hebben ze niet gehaald!


 Plaats  Land NOC Goud Goud Zilver Zilver Brons Brons Totaal
1 Vlag van Rusland Rusland RUS 13 11 9 33
2 Vlag van Noorwegen Noorwegen NOR 11 5 10 26
3 Vlag van Canada Canada CAN 10 10 5 25
4 Vlag van Verenigde Staten Verenigde Staten USA 9 7 12 28
5 Vlag van Nederland Nederland NED 8 7 9 24
6 Vlag van Duitsland Duitsland GER 8 6 5 19
7 Vlag van Zwitserland Zwitserland SUI 6 3 2 11
8 Vlag van Wit-Rusland Wit-Rusland BLR 5 0 1 6
9 Vlag van Oostenrijk Oostenrijk AUT 4 8 5 17
10 Vlag van Frankrijk Frankrijk FRA 4 4 7 15
11 Vlag van Polen Polen POL 4 1 1 6
12 Vlag van China China CHN 3 4 2 9
13 Vlag van Zuid-Korea Zuid-Korea KOR 3 3 2 8
14 Vlag van Zweden Zweden SWE 2 7 6 15
15 Vlag van Tsjechië Tsjechië CZE 2 4 2 8
16 Vlag van Slovenië Slovenië SLO 2 2 4 8
17 Vlag van Japan Japan JPN 1 4 3 8
18 Vlag van Finland Finland FIN 1 3 1 5
19 Vlag van Verenigd Koninkrijk Groot-Brittannië GBR 1 1 2 4
20 Vlag van Oekraïne Oekraïne UKR 1 0 1 2
21 Vlag van Slowakije Slowakije SVK 1 0 0 1
22 Vlag van Italië Italië ITA 0 2 6 8
23 Vlag van Letland Letland LAT 0 2 2 4
24 Vlag van Australië Australië AUS 0 2 1 3
25 Vlag van Kroatië Kroatië CRO 0 1 0 1
26 Vlag van Kazachstan Kazachstan KAZ 0 0 1 1
Totaal 99 * 97 * 99 * 295
 
Maar we hebben echt véél meer gedaan dan TV kijken!
Ik heb hier weer in het zwembad gezwommen en wat was het water hier lekker warm! Maar de buitentemperaturen waren toch wel anders. Koud is het hier ook niet. De temperaturen komen ook 's nachts niet echt onder het vriespunt. Wel heeft het deze week een paar keer (behoorlijk) gesneeuwd. 


Zo ook donderdagnacht.... Wij kwamen ver na middernacht terug van een feestje bij Paul en Jantsje. Geschoven was er toen natuurlijk niet, maar de reflecterende sneeuwstokken deden hun werk naar behoren en zo kwamen we weer zonder mankeren thuis!
Ook heeft deze week in het teken gestaan van bezoek hebben. En ook nog een keer een etentje bij onze buren Lennart en Laila. Wat had ze heerlijk gekookt! Jaap heeft deze week Laila's computer onder handen genomen. Die spoorde niet meer :-)


Hier in huis was de PC-ziekenboeg en Laila's computer is weer met ontslag. Eén van onze computers is nog steeds down. Waarschijlijk een kapotte grafische kaart. Maar ja..... daar zijn heel veel soorten in. Er zijn al verschillende (uit eigen en geleende voorraad) geprobeerd, maar dat is nog niet gelukt. Gelukkig hebben we nog een ruime mogelijkheid om de blog te produceren :-), dus die loopt geen gevaar.

Ook pianoles is weer begonnen. Er was een stop vanaf half december en al die tijd heb ik niet gespeeld. Ik had even geen zin. Wel voelde ik mij dinsdag ongemakkelijk toen ik weer naar les ging. Gelijk bij binnenkomst heb ik opgebiecht dat ik al lang niets gedaan had. Wel had ik een nieuw stuk uitgekozen wat me wel wat leek. Ik begon te spelen met 2 handen!!! Wel langzaam en bepaald niet vloeiend, maar toch... Dit had ik niet eerder gedaan en zowel de juf als ik waren verbaasd. Zo zie je maar dat rust op zijn tijd wel goed is ha ha!


Zaterdag hebben we gedeeltelijk (tussen het schaatsen door) besteed aan onze hobby's.
Jaap is met zijn treinen en foto's bezig geweest en ik ben samen met Rita een loppisrondje gaan doen.
Nog wel een aantal leuke dingen gevonden. In Sunnemo een mooie vrolijke broodmand en een prachtige ring. In Råda vond ik daarbij (hoe is het mogelijk) een bijpassende hanger aan een ketting! 





Ook vond ik nog een mooie puzzel van 1000 stukjes, waar ik gelijk al een klein beginnetje mee heb gemaakt, en een fijn bankhamertje. Dus.... missie geslaagd, toch?

Vanmiddag zongen we met ons koor in Forshaga. We waren benieuwd hoeveel publiek er zou zijn, want vanmiddag was ook Zweden in de OS finale ijshockey te zien op TV. Waarschijnlijk zouden er weinig mannen aanwezig zijn. Maar het viel mee! Er werden namelijk een aantal overledenen herdacht en dan kan de familie natuurlijk niet wegblijven

Graag tot volgende week!

Groetjes van ons,
Truus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten