Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

dinsdag 9 februari 2010

Deze week

Hej hej,

Deze week hebben de Metselaars zich getransformeerd tot timmerlieden. We zijn erg druk in de weer, Jaap in de douche en ik een beetje overal. Jaap is nu klaar met het werk in de douche. Er ligt een nieuwe vloer in, de wanden zijn mooi met watervast gips bekleed. Het ziet er al heel mooi uit! We horen vandaag wanneer de tegelzetter kan komen. Dat tegelzetten is hier niet een kwestie van tegels plakken en voegen. Er gaat hier een enorm stuk werk, en tijd zitten in de voorbereiding. Er moet nu eerst een soort vlies over de naden komen en dan worden de hele wanden bestreken met een soort rubber. Het is een blauw goedje en als dit er op zit, lijkt de ruimte wel een zwembad (qua kleur). Als dit dan weer droog is, kunnen de tegels aan de wand. Dit is allemaal om zeker te weten dat de wanden helemaal dicht zijn, en er geen vocht kan binnendringen. Dat is met een houten huis echt desastreus. Dan heb je binnen de kortste tijd een paddestoelenkwekerij. Tegelen moet je ook door een gecertificeerd persoon laten doen, anders kun je in geval van vochtschade geen aanspraak maken op je verzekering.
Ik ben afgelopen week bezig geweest, en nu nog steeds, met het aftimmeren van de kozijnen van de nieuwe ramen en deuren. Ik had dit nog nooit gedaan, en het leek me heel moeilijk. Maar toch maar geprobeerd. En ik vind het leuk om te doen. Toch profijt gehad van de cursus meubelmaken die ik vorig jaar gevolgd heb! Ik ben aan de slag met een profi afkortzaag en met een spijkerpistool dat op een compressor is aangesloten. De eeste keren dat ik hiermee bezig was, had ik de ogen dicht (niet echt profi) als ik de trekker overhaalde. Maar nu niet meer hoor! Ziet er stoer uit hè? De omlijsting en vensterbank heb ik gemaakt.

We hebben met al onze werkzaamheden veel plezier van onze veranda. Deze gezellig gemeubileerde ruimte is nu omgetoverd tot werkplaats.

Zaterdag ben ik met 2 Zweedse dames hier in Munkfors naar de veiling geweest. Was erg gezellig. Nog een paar dingen waaronder 2 kristallen karaffen gekocht en een mooi damast tafelkleed. Maar met z'n drieën hadden we een auto vol.
Jaap was ondertussen druk en creatief geweest met gipsplaat, hetgeen erg was opgeschoten. Geen gekwek van de vrouw om hem heen ;-)

Zondagmorgen al vroeg op omdat ik met het koor moest zingen in de kerk.
Maar voor de dienst begon om 11.00 uur, hadden we er al een uur en een kwartier opzitten met repeteren en de warming-up. Het resultaat was, volgens zeggen, goed. Dat kun je zelf niet echt horen.
Na de kerkdienst samen met andere kerkbezoekers koffie gehad, met wat lekkers erbij (natuurlijk zelfgebakken door iemand!).





Vervolgens hebben Jaap en ik een autoritje gemaakt en van de prachtige natuur, en het geweldige weer genoten. Een cadeautje weer!
Thuisgekomen, snel de boel op orde gemaakt voor (Nederlands) bezoek. Was erg leuk. Het mag duidelijk zijn dat van verveling geen sprake is.
Gistermorgen bleken we telefoonstoring te hebben. Als je je al zou vervelen, houdt je dit ook wel weer een halve dag bezig. Als je belt om de storing te melden, ben je nummer 85 in de wachtrij!
Maar gisteravond functioneerde alles weer. Ik ging gistermiddag met de aanhanger naar de garage, daar moest iets aan gebeuren met het wiel. Na anderhalf uur in een tamelijk koele garage te hebben staan wachten, reed ik weer naar huis zonder dat er wezenlijk iets veranderd was. Het bestelde onderdeel bleek niet te passen! Donderdag maar weer proberen!

Wat de dag van vandaag ons weer brengt gaan we nog wel weer zien. In ieder geval wordt er getimmerd en vanavond weer naar school.

Ik hoop dat ik jullie zo ook even weer bijgespijkerd (ik ben helemaal "in the mood") heb met onze belevenissen.

Groetjes,

Truus





























Geen opmerkingen:

Een reactie posten