Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

donderdag 4 augustus 2011

Werken en relaxen

Hoi hoi,

Ja, we hebben beide veel gedaan deze week. Het werken bestond voor het merendeel uit zagen, schuren, verven en timmeren aan het balkon. Het is overigens bijna af, maar nog niet helemaal, dus nog even geen foto's daarvan. Dat komt de volgende keer. Maar we hebben genoeg ander beeldmateriaal, dus maak je geen zorgen. Maar ook verder veel klussen gedaan zoals auto schoonmaken van binnen en buiten. Dat was heel erg nodig, want we hebben nogal een aantal keren op "gruswegen" gereden en dat geeft veel stof enz. Daarbij was het ook heel lang geleden dat de auto gewassen was. Maar nu is het weer pico de luxe. Natuurlijk nam ook het grasmaaien en strimmen weer de nodige tijd in beslag. En passant heeft Jaap nog frambozen geplukt en ik er weer een paar potten jam van gemaakt. En deze en andere bezigheden hebben weer menige zweetdruppel opgeleverd. Want het weer is nu al weken tussen de 25 en de 27/28 graden en volle zon. Het is echt een super zomer!

Deze week kreeg ik ook een groot pakket geleverd.



De inhoud was: een keybord. Ik ben nl. helemaal enthousiast geworden door het keybord van Willemien. Even spelen op zo'n ding en het klinkt al gauw erg goed. Want ja, op de piano moet je alles zelf doen en hier niet. En je kunt zelfs applaus aanzetten met een knopje. Dat geeft de burger moed, toch?


Maar ik moet eerst eens even goed de gebruiksaanwijzing lezen, om te weten wat allemaal mogelijk is.
Ook zijn we veel op stap geweest.

Vrijdag vierden we de verjaardag van Nel. Met 12 Nederlanders tot in de kleine uurtjes genoten van de lekkere hapjes, en de prachtige zwoele zomeravond. Top.

Zaterdagavond hebben we met Frans en Jopie (ouders van Willemien) heerlijk bij een kampvuurtje koffie zitten drinken. Jopie en ik hebben ook nog even heerlijk gezwommen. De mannen hielden het vuur aan de praat. Ook de zonsondergang was weer zeer de moeite waard.











Zondag moesten we al redelijk vroeg op om de boel klaar te maken voor de buurtloppis. Alle spullen moesten nog geprijsd worden. Het weer was weer stralend en de tafels stonden in de tent van het feest van de week ervoor. Gelukkig konden de zijwanden eraf gehaald worden, want anders was het om te stikken geweest. Het begon om 11.00 en duurde tot 14.00 uur.




De klandizie kon wel wat beter, maar de sfeer was gezellig. Het eindresulaat van wat er verkocht was, viel ons zeker niet tegen.
Die avond werd er voor ons eten gezorgd door Roelie. Dat was erg fijn en lekker.

Maandag was het erg warm en hadden we erg veel gedaan. Ik was er wel aan toe om even te zwemmen. Maar we hadden niet veel tijd. Hoezo, Vutters hebben alle tijd van de wereld! Daarom maar eens de zwemplaats, met strandje, aan de Klarälv uitgeprobeerd. En zeer goed bevallen moet ik zeggen. Lekker dichtbij ook. Dit is zeker niet de laatste keer dat ik hier ga zwemmen. Alhoewel volgende week het binnenbad met de sauna al weer opengaat. Maar op dit moment is het buiten fijner!

Dinsdag wilden we lekker aan het klussen, maar ik liet het een beetje afweten door buikloopklachten. Daardoor heb ik ook afgezien van de veiling die aan het eind van de middag weer in Munkfors was. Al met al is er die dag toch veel werk verzet, maar het meeste door Jaap.

Gelukkig was ik woensdag weer helemaal de "oude" en konden we lekker genieten van de heerlijke bbq-avond bij Immie en Tonny. Wat zag het er gezellig uit! Het was eten was heerlijk, het gezelschap was goed, want ook onze wederzijdse vrienden Bosse en Ann-Christin waren van de partij. Al met al een geslaagde avond. Zeker toen we op de terugweg ook nog een eland op de weg zagen. Maar helaas liet dit beest zich niet door ons schieten (voor een fotootje). Dat komt vast nog wel een keer.

Maar voorlopig stop ik maar even. Wij komen gauw terug met de "balkonscène"

Hej då
Truus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten