Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

dinsdag 6 maart 2012

Een latertje!

Hej hej,

Ja, een latertje deze keer. We kregen al een klacht van heer H. B. te V., dat z'n hele zondagavond ritueel was verstoord omdat er geen blog van ons was gekomen. Daarvoor: sorry. Ik weet ook niet of hij de enige was die ietwat van slag was door het uitblijven van ons schrijverijtje. We horen het graag overigens. Maar goed, nu, dinsdag dus is het er van gekomen. Geloof het of niet, maar we hebben het echt (vééél te) druk, met allemaal leuke dingen ;-)
Zondag was wel helemaal een superdrukke dag. 's Morgens moest ik zingen met het koor, en dat betekende al dat de wekker gezet moest worden. Want om half 10 moesten we aantreden om te repeteren en de stemmen warm te draaien. Om 11 uur begon de dienst en we zongen 3 nummers. Het ging allemaal prima en we kregen naderhand ook van deze en gene een compliment. Nu moet ik wel zeggen, dat de kerk niet afgeladen vol was. Ik heb onder het zingen geteld, er waren er 20! Wat wel weer leuk was, was dat iedereen naderhand bleef koffiedrinken met fika (versnapering in de vorm van muffins en koekjes).
Toen ik rond 1 uur thuis kwam, kon ik me gelijk weer opmaken om te vertrekken. Op verjaardagsvisite in Lakene was ons doel. Met stralend mooi zonnig weer, wat we al 14 dagen hier hebben, reden we door een al behoorlijk groen landschap, daar naar toe. De weg was overwegend schoon, maar daar waar de zon niet kwam, was het nog behoorlijk ijzig en glad.
Heel gezellig hebben we de middag verbracht met o.a. heerlijke Prinsesstårta, je weet wel met de groene marsepein. Ook hebben we er nog heerlijk gegeten. Prima dus.
Om goed half acht was het tijd om te gaan, en wel naar ons volgende bezoekadres in Västra Skymnäs. Daar hebben we gezeten en gepraat en genoten tot middernacht. Heel leuk gehad, gedurende de hele dag, maar je kunt je wellicht voorstellen dat ons "kaarsje" wel opgebrand was bij thuiskomst.
Ook eerder die week hadden we al best veel bezoek en eters bij ons thuis gehad. Altijd is er wel wat te doen bij ons, dat zie je maar weer.

Afgelopen week ben ik ook begonnen met een beetje wandeltraining, want het ijs is voor het grootste deel weg. Ik moet zeggen dat het best heel goed ging. Ook heb ik gisteren weer voor het eerst gezwommen. Wat genieten weer! Maar gisteravond voelde ik m'n lijf wel, want ik had ook al getraind bij de fysiotherapie gistermorgen.

Jaap is deze week heel druk bezig geweest met het digitaliseren van "de wereld" Hi-8 films die we in de loop der jaren gemaakt hebben. Ook weer een hele klus, maar Jaap vindt het wel heel leuk werk. Het is ook wel heel erg leuk om de jaren aan je voorbij te zien trekken in "een notendop". Dan valt je nog eens te meer op dat de jeugd reeds lange tijd achter je ligt, hetgeen we natuurlijk wel wisten, ha, ha.
Maar ook met de trein maakt Jaap nu vorderingen. Vandaag 2 wissels aangesloten en er kan er weer 1,5 meter( !!!) rail gelegd en aangesloten worden. Dat lijkt weinig misschien, maar op schaal is het toch maar mooi zo'n 125 meter!

Zojuist kregen we bericht dat onze nieuwe auto is aangekomen bij de garage. Volgende week dinsdag gaan we hem halen. Ik ben wel nieuwsgierig naar de kleur, want die hebben we nog nooit zien rijden, en ook de dealer niet. Maar door de telefoon zei hij dat het een erg mooie kleur was. We gaan het zien.
Maar eerst gaan we deze week nog naar Stockholm en Hudiksvall. Per bus en trein. Leek ons wel eens leuk. Jaap moet in Stockholm naar de Nederlandse ambassade om zijn paspoort te laten verlengen. We hebben daar een nachtje een hotel in het centrum geboekt. Daarna gaan we dan naar Hudiksvall om Jasper en Willemien weer eens in levende lijve te zien. En natuurlijk ook hun in aanbouw zijnde huis. Het schiet al erg mooi op, maar er zal vast wel een foto op de volgende blog komen.

Op dit moment is het wat schaars met de foto's,maar volgende week maken we dat weer goed.

Graag tot dan!
Truus

1 opmerking:

  1. Ja, Ja H.B.te V. is een gewoontemens. Maar ik lees de 'stukkies'omdat ze leuk zijn en niet uit gewoonte of verplichting. Het is vaak een mooie afsluiting van mijn zondagavond. Een compliment dus aan de trouwe schrijfster en schrijver. Elke week schrijven is een opgave hoor ! En met een lagere frequentie kan ik ook goed leven. Maar dan wel een vaste.....?! Bedankt voor jullie Munkforse berichten.

    BeantwoordenVerwijderen