Volgers

zaterdag 11 mei 2013

Reisverslag deel 5

Zondag 5 mei

Weer ontbijtje buiten. Wat boffen we met het weer! We komen rustig op gang en maken een praatje met gaande en komende campinggasten. Dan gaan we de hort op. In Barntrup is het feest, ”Fischfest”, maar we hebben geen idee wat het is. Wel is er veel volk op de been. We kijken uit naar een parkeerplekje, maar we vinden er geen. Dan besluiten we eerst maar even naar Bad Pyrmont te gaan. Nou, dat viel vies tegen. Het is een stad die vol staat met allerlei klinieken en kuurtoestanden.
Een feest voor hypochonders, waar de artsen goed garen bij spinnen :-)
We verlaten de stad dan ook snel, maar wel aan de verkeerde kant. Spijt krijgen we daar niet van, want we maken een erg mooie tocht door het prachtige landschap! Het groen van de bomen en de bloeiende bloesembomen en struiken zijn een lust voor het oog!

We rijden weer via Bad Pyrmont terug naar het feestende Barntrup. Nu hebben we direkt een parkeerplek en we lopen naar het marktje. Het feest bestaat uit eten en drinken. Het eten is in hoofdzaak vis.

Dit nemen we maar niet want we hebben gisteren ook vis gekocht en dat ga ik zelf klaarmaken. Op de camping gaan we weer in ruststand. Dan kook ik eten, en Jaap breekt de luifel af. Want morgen gaan we naar Nederland. Voor de oplettende lezer, we zijn er niet aan toe gekomen om naar Dresden en Leipzig te gaan. 4 weken Duitsland is ook veel te kort. Het positieve is, dat we voor volgend jaar al weer een doel hebben :-D
In de avond zorgt Jaap er weer voor dat de blog weer goed bij iedereen terecht komt!

Maandag 6 mei

Met mooi weer vertrekken we redelijk op tijd van de camping. Het is niet zo'n lang traject vandaag. Zo'n 250 km. Ondertussen hebben we 3700 km op de teller staan. We hebben een rustige rit en kunnen het Ruhrgebied links laten liggen. We willen nog in Duitsland tanken maar voor we het weten zijn we al de grens over. Dat is even na het middaguur en we passeren al vrij snel ”Van der Valk” aan de rand van Emmen. We stoppen daar voor kroketten met brood. Heel verkeerd maar... o zo lekker! Vooral als je lekker op het terras ervan kunt genieten :-D
Dan zijn we ook zo in Meppen bij Zweelo en kunnen we de camping op rijden. Eigenlijk is er geen plaats ivm de vele Hemelvaartweekendreseveringen (leuk Scrabblewoord!). Maar we kunnen op een noodveld, een stuk tuin van het beheerderspaar. Werkelijk klasse 1 stand!
'
Het is een prachtige camping met supergoede voorzieningen. Zo ook een industrie wasmachine en droger. Daar maak ik gelijk gebruik van en binnen 1 uur en 15 min is de was weer in de kast!
We genieten nog van het mooie weer en de nieuwe omgeving. Ook maken we nog even wat afspraken met familie over bezoekjes.

Dinsdag 7 mei

We doen na het ontbijt snel boodschappen, want we krijgen bezoek. Mijn broer en schoonzus met één van hun kleinzoons komen. Als ze arriveren is de koffie klaar en staat er een lekkere aardbeienvlaai op tafel ( die als sneeuw voor de zon verdwijnt :-) )
Het is erg gezellig en het weer werkt daar ook aan mee. We wandelen ook samen de camping over , hetgeen wij nog niet gedaan hadden. Wat een prachtige plaatsen, prima!
Na een heel gezellig samenzijn nemen we afscheid en ruimen de boel op. Na een poosje gezeten te hebben worden we wat onrustig. We hebben nog veel bezoekjes te doen. We bellen vrienden in Westerbork. Die zijn thuis en we gaan er heen om een gezellige middag te hebben. Daarna gaan we door naar Jaap z'n zus en zwager. Bij hun hebben we behalve van hun gezelligheid ook kunnen genieten van een heerlijke Chinese rijsttafel. Echt genieten hoor!
Dan is het tijd om weer terug naar de camping te gaan, want je wilt de nachtrust niet verstoren!!

Woensdag 8 mei

Voor de middag genieten we van het weer en de rust. Direkt na de middag brengen we weer bezoekjes. Eerst bij onze zeer kwieke ex-overbuurvrouw. Zij heeft de leeftijd van de zeer sterken bereikt maar het is een lust om te zien hoe pittig ze is. Na een paar gezellige uurtjes, gaan we naar onze vrienden in Ter Apel. Heel veel gezelligheid en hartelijkheid ondervinden we daar. We kunnen ook voor een heerlijk maal aanschuiven. En dan is het zo maar weer laat en moeten we richting caravan.

Donderdag 9 mei

Hemelvaartdag. Het weer is na regen en onweer vannacht, een stuk koeler. Er staat een frisse wind maar er is toch ook best veel blauw aan de hemel. We gaan na de middag naar Emmen om bij een campingartikelenzaak nog een paar dingen te kopen. We slagen goed en dan rijden we naar Odoorn voor.....ja hoor, weer een bezoekje. Dit keer zonder vooraankondiging, maar ondanks dat vielen we met de neus in de boter. Soep, een broodje, koffie en leuke gesprekken, wat wil je nog meer. Als we weggaan worden we ineens weer toerist en rijden een leuke route en pakken nog een terrasje. Dan gaan we naar ons onderkomen en genieten daar nog wat van de rest van de dag.

Vrijdag 10 mei

Het weer is omgeslagen en zelfs het kacheltje kan even aan. Het waait ook heel erg, en de wind staat precies op de luifel. Dit is niet zonder gevolgen, want één van de stokken heeft het begeven. Gelukkig hebben we een reserve exemplaar, dus het is snel opgelost. In de middag gaat de wind liggen en wij gaan voorraad inslaan om mee te nemen naar huis. Van Senseo tot curryketchup, van capucijners tot deodorant. Een heel gedoe, maar je hebt er lang plezier van! We zijn bekaf zijn van de missie als we terug zijn. We zitten niet te wachten op extra inspanningen. Maar.... dat gebeurt wel :-(
Het lijkt of de watertank leeg is. Er komt geen water uit de kraan. Bij nadere inspectie blijkt dat een slang van de watertank is losgeschoten. Daardoor is het water gewoon over de vloer gaan stromen. Vette pech! Maar na het opruimen wacht ons een relaxte avond.

Zaterdag 11 mei

Vandaag is het aan de koude kant, maar we houden het in de ochtend droog. In de middag gaan we naar Emmen, om weer een nieuwe tentstok te kopen en een gasfles te wisselen. Maar daar giet het werkelijk!! Nog snel even naar de Praxis en snel terug naar de camping. In de auto zien we dat het 8 graden is. Brrr! En geloof het of niet, hier boven de camping hangt een hele strook blauw :-) Maar ook hier heeft het geregend. Het blijft de hele middag en avond onbestendig en we blijven gezellig binnen. In de avond halen we de luifel weg, want we gaan morgen weer ”On Tour”, en wel naar Wehe Den Hoorn......