Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zondag 7 juni 2009

Na een maand.........


Jongens wat heeft dat lang geduurd hè? Dat komt in de eerste plaats omdat je te maken hebt met telecom aanbieders. Dat is in Zweden hetzelfde gedoe als in Nederland. Het zou slechts 3 dagen duren voor alles in kannen en kruiken zou zijn. Ze hebben hier dan wel veel in de kruiken te doen, want alles zit er nog lang niet in....... en we zijn wel 3 weken verder! Maar met een beetje proberen en een modem van de loppis (rommelmarkt) heeft Jaap het weer zover aan de praat gekregen dat er weer mee te werken valt. Officieel is het nog niet allemaal klaar, maar dat we weer de buitenwereld kunnen laten weten dat alles hier ok is, is heeel erg fijn!


Er is in de afgelopen weken zoveel gebeurd dat het onmogelijk is alles in een keer te verwerken. In de komende dagen hoop ik de zaak wat chronologisch in beeld te brengen. Het kan zijn dat ik hier en daar wat mis, maar dat moet niemand mij maar kwalijk nemen.


Ik zal de dag van vandaag nog even schetsen. Vanmorgen om 7 uur is Jaap hier weggereden om terug naar Winsum te gaan. Hij moet nog 8 weken werken. Ik moet zeggen dat hij het wel zeer betreurde dat hij weg moest. Het beviel hem hier uitstekend ondanks het harde gesappel! Wij beiden hebben de laatste weken heel veel spierpijn en dergelijke ongemakken gehad vanwege de vele lichamelijke activiteiten die we hebben gehad. En het einde van dit "trainingskamp"☺ is nog niet in zicht hoor! Maar het is leuk als je iedere dag weer kunt zien dat je weer een stap voorwaarts bent gegaan.

Nadat Jaap weg was ben ik nog maar even een uurtje weer in bed gekropen, want van een dagje zonder werklui, die om 7:00 uur voor de deur staan, moet je profiteren.

Om ca. half elf kwamen Roelie en Freek (vrienden uit Munkfors) me ophalen om naar een muziekkerkdienst te gaan. In de kerk trad een spelmansgroep (soort muziek: denk maar aan de viool bij het winnende Noorse songfestivalliedje) op met een goed koor. Erg leuk. Daarna met nog andere mensen koffie met lekkers gehad tegenover de kerk. Verder heb ik vandaag een beetje rustig aan gedaan. Nog wat zomerbollen geplant en verder wat gelezen. Dat omdat het weer niet geschikt was om te schilderen (al het hout dat aan het huis wordt gespijkerd, en dat is veeeeel, moet van te voren geschilderd worden.


Maar voor dit moment ga ik even stoppen en ik kom gauw terug zoals beloofd!


Ik kreeg net telefoon van Jaap dat hij weer in Winsum is aangekomen en dat de reis perfect verlopen is.


Truus

2 opmerkingen: