Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zondag 17 januari 2010

Vandaag weer kanelbullar!

Lieve lezer,

Ik maak even van de gelegenheid gebruik om even weer een stukje te schrijven. Ik ben vanmiddag alleen thuis, want Jaap is met Daan naar een ijshockeymatch hier in het ijsstadion van Munkfors. Hij was hier nog niet eerder naar toe geweest. Wel zijn wij met Jasper en Willemien al eens naar een belangrijke wedstrijd geweest, en ik moet zeggen, het is erg leuk om te zien en de sfeer is erg goed. Volgende keer ga ik ook eens mee. Maar nu heb ik weer een mega voorraad kanelbullar gebakken. (kaneel koffiebroodjes, zie eerdere blog, afl. Mina Bakgraag). De vorigen waren op en hebben veel lof geoogst. Jaap is geen liefhebber van de normale kanelbulle, maar vandaag vroeg ik hem, wat hij bij de koffie wilde, een plakje eigengebakken koek of een bulle. Automatisch antwoorde hij: doe maar koek. Maar bij het zien van de bulle (het was dus de laatste) veranderde hij van mening. Jammer voor mij! Maar nu hebben we weer nieuwe voorraad.

Ondertussen dat ik dit schrijf, staat de boerenkool (ja, hier in Zweden gekocht) op om er weer een lekker stamppotje van te maken. Hier zullen we altijd wel liefhebber van blijven. De worst is van de HEMA, dat is toch wel veruit onze favoriet. We moeten de stockvoorraad op peil houden door deze en gene die hier naar toe komt een bestelling op te geven. Maar we hebben er nog 2 in de vriezer, dus we zitten direkt niet zonder. Je moet het ook niet te vaak eten. Maar gisteren hebben we snert gehad, ja, ook met HEMA worst. Ik was met Daan en Liestbeth naar een loppis (zeg maar: rommelmarkt), niet grootschalig,en met leuke dingen. Liesbeth en ik waren zeer tevreden over onze aankoopjes. Daan had ook nog een stuk oud gereedschap op de kop getikt, en was ook in zijn nopjes! Thuisgekomen hadden we wel trek, dus snert gekookt (beetje van mezelf en een beetje van Honig). Heel gezellig gehad.

Het weer is nu wel even wennen, eigenlijk voelt het haast warm. Het was vanmorgen -2 en nu is het -2,5. Vanmorgen was de lucht om ons heen heel zwart. Het zag eruit of er bakken sneeuw zouden gaan vallen. Maar nee, niets. Er ligt nog steeds heel veel sneeuw. Dat vond onze vriend Jan ook. Hij kwam vandaag aan. Ik begreep van hem dat het in Nederland nu wel slof is, regen en zo.Maar misschien niet zo slecht voor het ijs (in Friesland), maar voorwaarde is wel dat er weer een behoorlijke vorst periode achteraan moet komen. Duimen maar! Wij duimen mee. Wij kijken tenslotte ook Nederlandse tv.

De komende week gaan we beginnen met het slopen van de oude badkamer, dus: Werk aan de winkel!

Hoe het verder verloopt zullen we jullie berichten!

Groetjes Truus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten