Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zaterdag 14 augustus 2010

Er staat een paard in de.....

Hej lieve lezers,

Als je de aanhef leest, denk je vast:"Waar moet dat heen?" Dat was ook wat wij gisteravond dachten, toen er plots een paard bij ons in de tuin stond! Jaap zag het beest voor het keukenraam langs gaan. Ik stond met de rug naar het raam toe en zag ineens hoe Jaap ogen als theeschoteltjes kreeg. Hij stotterde iets over een paard. Eerlijk gezegd dacht ik dat hij teveel van de broeierige warmte (die hier al dagen heerst) had gehad. Maar toen ik me omdraaide zag ik het ook. Het beest was duidelijk losgebroken en denderde heen en weer door de tuin. De blik in de ogen liet ook angst zien. Jaap heeft nog wel geprobeerd de halster vast te grijpen, maar het paard was hem te snel af. Wel een moedige actie van Jaap, vond ik.
Ik belde ondertussen al met de politie. Maar.... voordat je daar aan de beurt bent!! Ik was nummer 30 in de wachtrij. Gelukkig was de baas van het beest ook al op zoek en onderweg met een bakje (lok)voer. Op deze wijze kon het paard weer terug naar zijn eigen wei en liep alles weer veilig af.
Het grappige was dat we net voordat dit gebeurde even gepraat hadden over het thema van de blog deze week. En zo kwam direct daarna "het thema" voorbij denderen.

Verder is alles ok. De oprit is nog steeds niet helemaal klaar. We doen af en toe een stukje, want het is echt zwaar rotwerk! Maar mooi wordt het wel, en veel breder dan aanvankelijk gedacht.
Jaap is nog steeds druk in de werkplaats aan het werk. Het schiet mooi op en... het wordt erg mooi en zal het met de aangebrachte isolatie en een kacheltje, deze winter lekker knutselen zijn.
Ik ben deze week met de voorbereiding begonnen om de altan (portaal) bij de voordeur een ander aanzicht te geven. Eerst heb ik alle oude betonverf van de stoep gekrabd en geschuurd. Nu nog even wachten op een langere droge periode, om er weer een nieuwe laag verf op aan te brengen. Verder ga ik het hekje van deze altan opleuken met gefiguurzaagde planken. Het klinkt nog wat abstract misschien, maar er komt zeker een foto van het resultaat.

Deze week ook weer heel veel bezoek gehad en op bezoek geweest, maar binnenkort zal dat wel weer teruglopen, want de Nederlanders die hier een zomerverblijf hebben, gaan zo zachtjes aan weer naar huis. Wij vinden het nog steeds grappig, en prettig, dat wij niet "naar huis" hoeven, als je begrijpt wat ik bedoel.

Voor dit moment zijn we even weer bijgepraat, en ik zou zeggen: Tot gauw!

Groetjes, Truus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten