Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zondag 14 november 2010

Meer weer!

Hoi, hoi,

Ja, meer weer. Wat is dat nu weer! Nou het weer was deze week nogal wisselend, maar 100% beter dan in Nederland heb ik begrepen. Wat een storm en wat een water. Nee, dan kun je beter met de Zweedse weergoden in zee gaan. Het is bijna de hele week al bladstil, maar er gebeurt dan nog wel het één en ander. Schreef ik vorige week nog over een kerstkaartje, deze week was het helemaal kerstsfeer buiten. Dinsdag,toen waaide het overigens wel aardig, rond de middag, begon het te sneeuwen. Eerst hier en daar een vlokje, maar al snel begon het serieuze vormen aan te nemen en zo aan het begin van de avond lag er al een behoorlijk pak en het sneeuwde nog steeds stevig op.

Uitzicht op de rivier



Het pad naar beneden. Steil en glad!!



Onze schuur in de sneeuw



Uitzicht naar de weg (met Zweedse vlag!)




Onze overburen



Ons huis vanaf de rivier

Ik kon niet zeggen dat ik er veel zin in had om er op uit te trekken, maar ik moest natuurlijk wel naar mijn meubelcursus(toch 60 km heen en terug). Dus de laarzen aan en de moed er in! Ik kan je zeggen dat ik het geen pretje vond, slecht zicht en een weg waar haast nog geen verkeer geweest was (terug heb ik een grotere weg genomen). Het is ook wel zo dat je weer even moet wennen aan de omstandigheden, want later in de week reed ik veel prettiger in de sneeuw. Maar vrijdagochtend heel vroeg regende het en een deel van de sneeuw is al weer weg, maar nog niet alles. Het is overdag maar een beetje boven nul.
Met de sneeuw was het mooi licht en helder buiten, maar nu is het saai en triest soepkippenweer. Echt al de donkere dagen voor Kerstmis. Ook hier staat alles al in het teken van Kerst. Kerstmarkten zijn er al vanaf vorig weekend. Gisteren zijn Jaap en ik naar een klein kerstmarktje in de buurt geweest. Echt klein hoor, maar wel met sfeer. Flakkerende buitenkaarsen (heten hiet marschaller) een een verlichte kerstboom verwelkomde ons al bij aankomst. We hebben nog 2 mooie kussens gekocht, maar aan de kerststukjes hebben we ons niet vergrepen. Ten eerste is het daar nog veel te vroeg voor, en ten 2e : WAT LELIJK!!. Ik moet wel zeggen dat ik de Nederlandse bloemist wel wat mis hoor, want wat je daar ziet, kun je hier alleen maar van dromen. Maar er staat veel tegenover. Voor IJslandsmos bijv. hoef je hier niet naar een tuincentrum. Je doet even een paar stappen in het bos, en voilà.

Komende week zullen we de kerstversiering eens van zolder halen. Jaap is van overtuigd dat er veel overbodig is, want er zijn 10 verhuisdozen vol. Ik, op mijn beurt, denk dat ik wel een eind kom. Het is leuk als het met de feestdagen een beetje gezellig vol is, dan ben je na die tijd blij dat alles weer opgeruimd en ruim is. Klinkt dit logisch??!!

Volgende keer weer meer!
Groetjes Truus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten