Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

woensdag 30 maart 2011

Weer, heup, film en lentekriebels!

Hejsan,

Weer tijd voor een update vanuit een voortdurend zonnig Munkfors. We hebben de afgelopen week ook nog 2 sneeuwbuien gehad, maar de temperaturen zijn zodanig dat dit geen naam mag hebben, want het is zo weer weg. Overdag is het heerlijk en ook de komende week ziet het er veelbelovend uit. Naar men zegt zal het volgende week +18 worden. Maar..... eerst zien/voelen en dan geloven.
Deze week hebben we nieuws van verschillende aard.
Vorige week ben ik bij de orthopedisch chirurg geweest. Dit naar aanleiding van zeer serieuze knie- en heupklachten, waarmee ik al geruime tijd worstel. Sinds de verbouwing hier is het in rap tempo achteruit gegaan. Dat was zonder de verbouwing misschien ook wel het geval geweest hoor. Maar goed, vrijdag heeft de chirurg, samen met mij, besloten dat ik aan m'n (rechter)heup geopereerd ga worden. En wel direct als we terug zijn van vakantie. Het kon zelfs nog voor onze vakantie, maar dat leek ons niet een goed idee. Dus hoezo wachtlijsten. Jaap en ik waren helemaal perplex, maar ook blij dat er snel iets gedaan wordt. Want de mobiliteit is zeer in het geding. Maar nu genoeg gedokterd!
Vrijdagavond hebben we samen met Rita en Holger wafels gebakken en gegeten. Want het was de 25e maart Våffeldagen (de wafeldag). Die dag worden er in het hele land wafels gegeten. Dit heeft te maken met een misverstand, lang geleden. Want het is eigenlijk Bebådelsedagen, of wel Maria Boodschap, want reken maar uit: Negen maanden later is het kerst. Hoe dit misverstand of verbastering wel ontstaan is kan ik je niet zeggen, maar de wafels smaken er niet minder om. Lekker met jams, vruchten (bosbessen, aardbeien), en natuurlijk slagroom. Met dat laatste weten de Zweden ook wel weg. Het was erg gezellig.
Zaterdag hebben we met onze buren, Lennart en Laila, triominos gespeeld. Dat doen we vaker en deze maal won Laila voor de eerste keer. Ze heeft vast toppie geslapen!
Zondag zijn we ook nog samen met hen naar de film in Sunne geweest. Er draaide een film waarin onze Willemien heeft gefigureerd. Deze film is ook opgenomen in Hudiksvall op het moment dat wij daar vorig jaar waren. Wij hebben er ook nog even naar staan te kijken. De film heet: Hur många lingon finns det i världen. Ofwel: hoeveel vossenbessen zijn er op de wereld. Nou ik moet je zeggen, het was een hele goede film, met een lach en een traan. Nee, ik heb het niet droog gehouden, maar ik was niet de enige :-) Als je hier klikt kun je de leader zien.

Deze week ook echt het voorjaar in de bol. Ik heb het voorportaal voor voorjaar/zomer gestyled. Romantisch roze met rozen. Erg leuk en fris geworden. De foto's daarvan komen nog.

Jaap heeft in de schuur al het afval bij elkaar gezocht van de hele winter. Je moet dan denken aan de oude vaatwasser, dozen, zakken met plastic enz., enz. Dit kon niet met de auto alleen weggebracht worden en de aanhangwagen was tot nu toe ingesneeuwd. Maar gisteren kon de kar van zijn plaats, maar niet voor Jaap de breekkabel met kokend water uit het ijs had losgeweekt. Wat een toestanden hè?
Maar vanmorgen heeft hij alles fijn naar de stort gebracht.
Vanmiddag heeft Jaap weer de wandelschoenen aangetrokken en is samen met Holger het bos in en de berg op gegaan. Zie de bijgaande foto's:












Ik heb lekker hier wat achter de naaimachine gezeten en ook nog een uur in de zon gelegen. Zalig! Maar als je nu denkt dat ik niet beweeg, dan heb je het mis. Want om vijf uur was het weer tijd voor een pittige vattengympa (aquarobics).

Voor ik deze blog afrond, wil ik iedereen nog even bedanken voor de leuke en positieve reacties op onze keukenrenovatie! Ik moet je zeggen, ik geniet dagelijks van mijn "nieuwe" keuken.

Groetjes en tot dan,
Truus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten