Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

vrijdag 7 oktober 2011

Genoten, genieten en genieten.




Hallo,

Wat hebben we al genoten van van alles en nog wat. We genoten afgelopen week weer van het prachtige weer, ons fijne huisje met dito tuin, maar ook van de bezoekjes die we deze week aflegden. Wat een hartelijke onvangst kregen we weer overal. Lekkere koffie met natuurlijk altijd weer iets lekkers of heerlijk meeëten of uit eten. Geweldig! Daarvoor onze hartelijke dank allemaal.
Ja, straks moeten we maar weer op een houtje bijten, want het goede leven zal op de weegschaal wel te merken zijn.
Ook genoten we van allerlei zaken die we in Zweden niet hebben. Lekkerbekjes, kibbeling, haring, karnemelk, filet americain, speculaasjes, sperziebonen en verse aardbeien. De laatste zijn al sinds half augustus haast niet meer in Zweden te koop. Wat ons nu opviel, de prijzen in de supermarkt zijn vergeleken met vorig jaar sterk gedaald. Ook ten opzichte van Zweden is Nederland nu heel goedkoop voor de dagelijkse boodschappen. De kleding is sinds 2009 ook veel voordeliger geworden, volgens mij. Daarvan heb ik dan nog even een beetje van geprofiteerd. Jaap ook, maar in veel mindere mate.
Boodschappen hebben we heel veel gedaan. Dingen die we in Zweden niet kunnen kopen, maar ook dingen die hier veel goedkoper zijn. We moeten een beetje efficiënt omgaan met de uitgaven, toch? We hebben ook nog wat extra uitgaven gedaan voor enige caravaninventaris. We blijven nl. iets langer dan de bedoeling was. Dit ivm een bezoek aan de orthopaedisch chirurg in Deventer. Daar is nu een MRI van mijn rechterknie gemaakt en dinsdag komt er de uitslag van. We zijn benieuwd wat daar uit komt. Anders waren we a.s. weekend al teruggegaan. We gaan dan nog even een paar dagen kamperen in onze nieuwe caravan. Maar we hadden natuurlijk helemaal niets bij ons. De Action bood uitkomst. Daar voor weinig geld een basisuitrusting gekocht. We gaan een aantal dagen bij onze vrienden Jan en Ria op het erf staan. Erg fijn en ook heel gezellig. Jongens, bedankt!
Het weer is ondertussen niet echt kampeerderig geworden. De warmte is verdreven en de herfst klopt stevig op de deur. Ik hoop wel dat de hoeveelheid regen de komende dagen beperkt blijft, vooral s'nachts, want dat geeft zo'n herrie op het caravandak.

Ik denk dat de volgende blog weer vanuit Munkfors gestuurd gaat worden, vanachter mijn bureau. En niet zoals nu vanuit de auto. Ik zit naast Jaap, die de auto bestuurt, in de auto met mijn kleine netbook op schoot. Techniek staat voor niets. Maar het gezegde: De tijd gaat snel, besteed hem wel!, past wel bij mij /ons.
Graag tot gauw,
Truus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten