Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zondag 1 april 2012

Wat wil je nog meer!

Hej,

Wat wil je nog meer moet deze gast wel gedacht hebben.
Lekker in de zon, uit de koude wind. En op de koop toe nog eens veel te eten!
Wij konden gisteren deze "kraker" bespieden vanuit ons keukenraam. Werkelijk een leuk gezicht, maar kijk zelf maar eens.



Ook hier zijn of worden paasvoorbereidingen getroffen. Schreef ik met kerst over de kerstgordijnen, nu wil ik toch ook de paasgordijnen niet overslaan. Ik voel al enkele mensen verstarren als ze dit lezen. Zij denken vast dat ik ook aan deze gewoonte meedoe. Maar wees gerust.☺ Maar het is hier wel de gewoonte om met Pasen gordijnen op te hangen met kippetjes, eitjes, kuikens en veel geel. Ik hoorde de dames op mijn koor er al druk over spreken. Maar mij niet gezien. Wat ook geldt voor de twijgen en takken met veren in allerlei kleuren, van fluorescerend rose tot heel erg blauw blauw. Die takken staan dan buiten in een pot in de tuin of een hele struik is met die veren versierd.




Nee ik vind het meestal echt heel lelijk. Maar misschien wel even leuk om te vertellen waarom men dit gedaan wordt. De bedoeling is dat er kleur en fleur in de tuinen gebracht wordt. Want ja, de narcissen (die hier påskliljor heten) bloeien over het algemeen pas met Hemelvaart of later. En dat veren verband houden met Pasen kun je wel bedenken. Ik houd het gewoon bij wat mooi beschilderde eieren in een tak bij de voordeur.



De trek van de ganzen is ook weer in volle gang. Ze vliegen met regelmaat laag over de rivier met veel gakkend kabaal. En ook de zwanen en de eenden zijn weer druk bezig. Allemaal weer erg leuk.


Ja het hoort allemaal bij de seizoenswisselingen, net zoals het wisselen van de autobanden. Jaap heeft gisteren de spijkerbanden vervangen door de zomerbanden. Tot vandaag waren winterbanden verplicht en voor 15 april moet een ieder de (spijker)banden gewisseld hebben.
In het echte hoge noorden is men hier ietsje flexibeler in. Want ja, daar kan het nog aardig sneeuwen om deze tijd. Hier was het gistermorgen ook nog een heel klein beetje wit, maar het was heel snel weer weg.

Ook na een flinke regenbui kun je mooie foto's maken, zeker wanneer het een beetje nevelig wordt wanneer de zon weer schijnt:






Nou, jullie hebben even weer een beeld van de situatie hier.

Groetjes,
Truus

1 opmerking:

  1. Hej,
    Het ziet er weer gezellig uit en wij vinden het wel leuk als jullie meedoen met iets van de tradities hoor. Je woont tenslotte daar.
    Zweden vieren in ieder geval veel meer dan wij!!!
    Liefs van de Nuggies

    BeantwoordenVerwijderen