Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zondag 25 maart 2012

Zomertijd.

Hoi hoi,

Ja, ook hier is de zomertijd ingegaan. Maar niet alleen op de klokken. Ik kom net uit de zon gestapt. Ik zat zojuist nog in een T-shirtje en een bermuda broek te zonnen.
De vlinders vlogen rond mijn hoofd en het vogelgekwetter is niet van de lucht, die overigens staalblauw is. Echt genieten dus.

Gisteren hebben we ook genoten van een uitstapje met een tweeërlei doel. Het is af en toe gewoon leuk om iets te ondernemen en de auto moet kilometers maken. Dit omdat de caravan binnenkort uit de stalling gehaald moet worden en onze oude caravan ook van de plaats moet. Voor er iets achter de auto gehangen mag worden, moet er 2000 km op de teller staan.
Ons uitje voerde ons via allerlei mooie omwegen naar Pershyttan, onder de rook van Nora. We hebben daar wat rondgewandeld.









 We waren er ook al eens midden in de zomer, en ik moet zeggen dat alles dan toch veel levendiger is. Dit gold ook voor het stadje Nora. Zo op zaterdagmiddag om deze tijd van het jaar bruist het daar ook niet bepaald van vertier. In de zomer is het er goed toeven. Ze hebben er ook heel lekker ijs, maar dat was nu niet te krijgen. Gesloten! Nog wel even gewinkeld bij een grote discounter. En een paar dingetjes gekocht.
Een geslaagde dag.

Vrijdag hadden we hier bomensnoeidag. De twee bomen bij de voordeur moesten weer geknot worden. Een tweejaarlijks terugkerend evenement. Jaap kreeg goede hulp van Jan. Ik liet het afweten deze keer. Ik ging naar het sportuurtje bij de fysio. Bij terugkomst was de klus al bijna geklaard. Ik was net op tijd om nog een fotootje te nemen.





Donderdagavond waren we bij Jan en Nel op visite. Meino, die daar te gast was (samen met vrouw Hannie) vierde zijn verjaardag. Het werd een erg gezellig samenzijn met tal van gespreksonderwerpen. Van begrafenissen tot Mongolië, kun je nagaan.

Maandag waaide het enorm. Dat gebeurt niet vaak. Maar nu was het raak en helaas begaf een deel van de schutting (die staat op de grens van de tuin van Lennart en Laila en die van ons)
Samen met Lennart heeft Jaap de kapotte schutting weggehaald en binnenkort zal er materiaal gehaald worden voor een nieuwe schutting. Van een wat zwaarder kaliber.


Zo dat was weer een update van ons op deze 25e maart. Våffeldagen (de wafeldag) Deze dag eet (bijna) iedereen een vers gebakken warme wafel met jam en slagroom of ijs. Hartig belegd is ook lekker. Maar wij aten vanmorgen de zoete variant.



Ik heb het toch weer voor elkaar. Weer iets over eten geschreven ☺

Zonnige groeten van ons,
Truus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten