Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zondag 23 september 2012

Even terug...

Hej of hoi,

Ja, we zijn sinds vrijdagmiddag weer in het vaderland. Deels een klein beetje vakantie en deels omdat ik aan mijn linkerknie geopereerd zal worden, en wel a.s .donderdag. Als alles goed gaat tenminste, want ik ben sinds vrijdagavond snipverkouden. Bij aankomst in het ons zeer vertrouwde huisje in Stegeren, ging het helemaal mis. Nu doen we er alles aan om weer fit te zijn voor donderdag, dat zul je begrijpen. Maar dinsdag gaan we ook nog naar het ziekenhuis in Deventer voor een second opinion van de heup. Daar heb ik nog steeds problemen mee.

Maar nu genoeg daarover. Donderdagmorgen vertrokken we om 8.15 uur naar Oslo. We hadden weer de Colorline geboekt. Van Oslo naar Kiel. De rit verliep vlot en om 11.45 stonden we in de rij op de terminal. Toen maar eens uitgekeken naar Daan en Liesbeth en Henk en Ina. De laatsten troffen we pas veel later op de boot. Daan en Lies kwamen een poosje na ons aan. Bij vergelijk van het aantal gereden kilometers, iedereen had een andere route gekozen, bleek die van ons het snelst en kortst (233 km). Dit was via Torsby/Kongsvinger.
Het inschepen vroeg wel wat tijd, want het was erg druk. Maar toen we dan bij de hut aankwamen wachtte on een verrassing. We hadden een buitenhut met een joekel van een raam voor de prijs van een binnenhut. Als dat niet boffen is!

Na even genoten te hebben van het bed en het uitzicht, gingen we naar de winkelpromenade. Daar zaten Daan en Lies al aan een versnapering op een terrasje. Nadat we aangeschoven ware werden we al vrij snel op een aantal korte shows getrakteerd, vlak voor onze neuzen. Wat wil je meer!
's Avonds hebben we met z'n zessen bij de Italiaan gegeten en daarna zijn we naar de Magic Show geweest. Erg leuk, maar wel was het koud. Lies en ik zaten pal onder een blazer van de airco. Heb ik daar mijn verkoudheid aan te danken??
Na een nacht goed slapen en een licht ontbijtje waren we in Kiel. Bij de Elbetunnel ging alles goed, geen file. Na Bremen nog wel, jammergenoeg. In Duitsland nog even boodschappen gedaan bij Lidl. Wat een verschil met Lidl Zweden. Het assortiment is wel vele malen groter. Ik keek rond als een kind in een snoepwinkel :-).

In Veendam hadden we nog een welkome stop bij Immie en Tonny. Altijd weer gezellig en gastvrij. Tonny had een heerlijke pompoensoep gemaakt. Stokbroodje erbij en smullen maar! Maar veel tijd was er niet. Want om 19.00 uur moesten we in Stegeren zijn. En... we waren precies op tijd!
Na een hartelijke ontvangst pakten we snel de auto uit en genoten we nog van een rustige avond.

Zaterdag wakker worden met zon. Na het ontbijt lekker in de tuin gezeten. In de middag naar Hoogeveen. Even naar de markt en … een visje/haringkje gegeten en wat boodschapjes gedaan.
Verder de dag doorgebracht met het bezoeken van broer/schoonzus en Jaap zijn zusje/zwager.
Heel fijn om elkaar weer te zien.
Toen we omsteeks 23.00 uur hier aankwamen, had ik het ook wel gehad met m'n verkouden hoofd.

Maar na een nacht slapen en wat stomen e.d. is het me toch weer gelukt je te voorzien van de wekelijkse/zondagse blog.
Gezien de omstandigheden weet ik niet of ons dat volgende week gaat lukken, maar dat zienjullie vanzelf wel.

Groetjes,

Truus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten