Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zondag 30 september 2012

Mooi......

Hejsan, of gewoon hoi,

Ja we passen ons weer helemaal aan, aan de Nederlandse omstandigheden. Dat zie je maar weer.

Afgelopen week was een drukke en afwisselende week. Begin deze week hebben we veel boodschappen gedaan. Allemaal dingen die we mee willen nemen omdat ze niet bij ons te koop zijn, of hier veel goedkoper zijn. Want ja, de Zweedse kroon staat nog steeds sterk. Op dit moment ook veel acties dat er geen BTW berekend wordt, zoals bij bouwmarkten. En ja, dan moet een klusser zoals Jaap natuurlijk wel e.e.a. inslaan.
Ook zijn we een tijd zoet geweest bij een grote caravan en campingzaak. Om alvast voor volgend jaar de uitrusting helemaal compleet te hebben. Eigenlijk zie je dit soort zaken , in deze omvang niet bij ons. Afgelopen zomer moesten we een paar scheerlijnen en haringen hebben. Dat kwam op een klein vermogen :-)
Het is onze bedoeling dat we volgend voorjaar, vanaf begin april, een week of zes gaan rondreizen met de caravan. Richting Spanje is de gedachte.
Ik hoop dat het allemaal gaat lukken.

Eerst moet nog even bekeken worden hoe het met m'n lichamelijke gesteldheid is tegen die tijd.
Met mijn knie zal het tegen die tijd wel prima zijn. Het gaat nu eigenlijk al heel goed. Donderdagmorgen moest ik al om 7 uur voor opname in Deventer zijn. Om 5 uur liep dan ook al de wekker af. Onderweg heb ik me verbaasd hoe druk het verkeer al is rond 6 uur 's morgens. Dat zijn wij al lang niet meer gewend.

In het ziekenhuis aangekomen verliep alles vlot. Jaap ging al weer vrij snel terug en ik werd geprepareerd voor de ingreep. Alles verliep naar wens en de chirurg was heel erg tevreden. Daar kon ik me bij aansluiten. 's Avonds zaten Jaap en ik al weer heerlijk te genieten van de warme maaltijd.
Sinds gisteren loop ik ook weer, met behulp van krukken natuurlijk. En ik krijg complimentjes dat het zo goed gaat. Maar ja, zo onderhand ben ik ook wel gewend aan het lopen met krukken.
De komende 12 weken zullen de krukken dan ook wel aan mijn zijde zijn. En het is de vraag of we er dan zijn. Want..... wat is er met m'n heup loos.
Deze week ook een second opinion gehad voor mijn vorig jaar gekregen kunstheup. Daar heb ik nog steeds behoorlijk veel klachten van. De orthopeed vermoed nu dat het gewricht helemaal niet is vastgegroeid in het (uitgeboorde) bovenbeenbot. Om dat zeker te weten, krijg ik maandag een botscan. Daar moet e.e.a. op te zien zijn. Mocht dit inderdaad het geval zijn, dan moet de prothese eruit, en vervangen worden voor een nieuwe. Dus ik denk dat ik voorlopig nog wel blijf "krukken" . Maar even afwachten.

Op dit moment lig ik alleen op een zaal van 3. De 2 kamergenoten zijn gistermogen vertrokken. Heerlijk geslapen vannacht, zonder gesnurk en nachtelijke controles.
Gisteren ook genoten van het onverwachtte bezoek van onze vrienden Ineke en Jan-Pieter. Wat een verrassing!
Jaap en ik hebben gisteren ook gezellig bij de tafel zitten te "dineren". Heel erg gezellig. Niet echt het ziekenhuisbezoek idee. Vrijdagmiddag kwamen Andre en Jose nog op bezoek. Dus ik heb geen klagen over gezelligheid.

Graag wil ik ook iedereen bedanken voor de mailtjes, telefoontjes en het meeleven. In een woord top!

Zo! Het is dan toch weer gelukt om op zondag weer een blog in elkaar te flansen. Jaap zal hem later even plaatsen en ik ga nu nog even pitten, want het is nog vroeg. 7.15 am.
Dus graag tot een volgende blog!

Nog even een weetje als uitsmijter. Gisteren zag Jaap bij toeval dat er tot nu toe 33.333 paginas van onze blog bekeken zijn. Ik vond het getal zo leuk, dat ik het jullie niet wilde onthouden. Wat mij betreft komt er nog wel wat bij, met jullie (lees)hulp :-))

Groetjes,
Truus

1 opmerking:

  1. Hej Truus en ook Jaap natuurlijk,
    Ik kwam weer eens een kijkje nemen op je blog. Zo enorm toevallig dat wij ook even in NL zijn en maar één dag later uit Zweden zijn vertrokken dan jullie. Ook dokters- en ziekenhuisbezoekjes en e.e.a. inslaan :-). Ik wil je veel beterschap wensen en hoop ook voor je dat de uitslag na de scan van je heup iets op zal leveren en vooral ook mee zal vallen. En nu zal ik eerst maar eens volger worden, zodat ik wat vaker bij je zal lezen.
    Groetjes van Gonny

    BeantwoordenVerwijderen