Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zondag 21 oktober 2012

Weer op de basis!

Hejsan,

Ja, nu weer een Zweedse begroeting, want sinds dinsdagmiddag zijn we weer thuis! En ik moet zeggen, dat we dat weer heerlijk vinden. Ondanks de fijne weken die we in Nederland hebben doorgebracht. Maar er gaat nu eenmaal niets boven huis, haard (lees: aardwarmte) en bed.

Maar zoals gezegd: We hebben het de afgelopen weken fantastisch gehad. Zelfs in het ziekenhuis was het goed toeven, maar dat had je wel al begrepen uit de vorige aflevering van de blog.


Na mijn ontslag op 1 oktober genoten Jaap en ik van de vele bezoeken die we kregen. Superleuk! Ook de telefoontjes en SMSjes waren heel welkom. De mailtjes natuurlijk ook, maar om die te ontvangen zochten we vaak een WiFi plekje op, want met een Zweeds abonnement ben je in Nederland wel duur uit. Meestal de McDonalds in Hardenberg. Een aantal keren onder het genot van een MacKroket. Helemaal lekker! Maar ook in het ziekenhuis, waar we nog een aantal keren heen moesten, was WiFi .

De botscan die ik gehad heb heeft niet veel opgeleverd. De prothese bleek wel vastgegroeid te zijn, hetgeen een hele geruststelling was. Afgelopen donderdag kreeg ik van de orthopeed een mail, dat de klachten vermoedelijk komen door het stuk bot dat tijdens de heupoperatie is afgebroken en ietwat scheef is aangegroeid. Maar mogelijkheden om dit verder te onderzoeken hebben ze in Deventer niet. Maar afwachten of het misschien wat beter gaat als de knie straks klaar is.

Ook deze keer is het verblijf in "ons" huisje prima bevallen. Het voelde nu, voor de 3e keer, echt wel "eigen".


Maar we konden deze keer niet blijven tot we naar huis zouden gaan. Zaterdagmorgen, de 13e, vertrokken we uit Stegeren, met een supervolle auto, richting Ter Apel. Via Beilen, nog even koffie bij Jaap z'n zus, en Groningen. Jaap had nog net een gaatje voor 2 jerrycans met brandstof voor de kachel in het gastenverblijf. Bij Hornbach liepen we nog familie tegen het lijf. Toeval of lotsbestemming, in ieder geval erg leuk!
In Ter Apel hebben we 2 dagen kunnen genieten van de enorme gastvrijheid van onze vrienden Aletta en Harry. Wat hebben we het gezellig gehad. Een groot dankjewel van ons! Ook het bezoek dat we brachten aan mevrouw Bolt was weer heel leuk.

Maandagmorgen, na een prima ontbijt, was het tijd voor de terugreis. Alles verliep vlot en om 12 uur waren we al in Kiel.
De Color Magic en de Stena Scandinavica in de haven van Kiel

 Na een poosje wachten, konden we inschepen. Die hut was dit keer jammer genoeg geen buitenhut. Maar verder wel prima hoor! Zeker na zo'n knieoperatie is deze overtocht erg prettig. Je kunt afwisselend lopen, zitten of liggen, hetgeen ik ook gedaan heb. Samen met Henk en Ina, die ook op de boot waren hebben we gegeten en daarna genoten van de show die werd opgevoerd. En dat onder het genot van een cocktail. Daarna nog in de hut een film gekeken voor het slapen. De volgende morgen kwamen we keurig op tijd  in Oslo aan. Wij duimden bij het afrijden van de boot dat we niet door de douane zouden worden aangehouden. Niet dat we veel te verbergen hadden, maar de volle auto uitpakken op zich zou wel een drama betekenen. Maar we hadden geluk! Ook geluk hadden we met het mooie windstille reisweer. Zo konden we genieten van de prachtige landschappen in hun bonte herfsttooi!




Na een rit, met stop, van drie uur, waren we thuis. En hoe! Het voorportaal was helemaal versierd met slingers en ballonnen en een "Welkom Thuis" bord op de deur!


Er stond zelfs een heerlijk pannetje soep op ons te wachten! Jan en Nel, bedankt! Ook buurman Lennart had zijn steentje bijgedragen. Hij had de verwarming al op tijd aangezet, zodat het huis lekker warm was.  Ook deze week hebben we hier al weer verschillende bezoekjes gehad en ben ik al weer naar koor geweest. Jaap heeft me wel gebracht en gehaald, want autorijden durfde ik nog niet aan. Ik denk dat ik dat de komende week maar eens probeer.

Ik denk dat ik nu wel zo'n beetje uitgeschreven ben. Graag weer tot de volgende blog, die ook naar alle waarschijnlijkheid weer opzondag verschijnen zal. Dan is het normale ritme weer hervat  ;-))

Lieve groet,
Truus



Geen opmerkingen:

Een reactie posten