Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

maandag 7 januari 2013

Een nieuw begin...

Hej hej,

Alweer 7 dagen geleden  zijn we over der drempel van 2013 gestapt. Wat hebben we genoten van de feestdagen. Van heerlijke etentjes tot het bakken en eten van oliebollen en we genoten ook van goed gezelschap. Heel erg gezellig allemaal, maar ik vind het ook weer heerlijk dat alles weer normaal is.
En normaal, is ook weer dat ik op zondag weer de blog schrijf.
Eerlijk gezegd moet ik er wel even weer in komen. Want ik merk wel dat ik er 2 weken uit geweest ben.
Maar het zal wel weer goed komen!

Het weer was met Kerst echt zoals het in de boekjes staat. Prachtig wit!! Maar net voor oudjaar viel de dooi in en voor we het wisten hadden we weer zicht op het gras in onze tuin. Maar ook onderweg naar Karlstad op Nieuwjaarsdag zagen we groene weilanden. Dat is nu weer achterhaald, want alles is nu weer met een laagje sneeuw bedekt, en rijp op de bomen en struiken. We zijn er wel blij mee, want het lengt de dagen toch wel. De dagen beginnen trouwens toch al weer te lengen en dat gaat hier harder dan in Nederland. Maar wij hebben ook wel wat in te halen :-)
Per dag komen er 3 minuten "dag" bij.
Dus dat gaat wel goed komen.

Als alles goed gaat kan ik deze week, donderdag, eindelijk weer eens gaan zwemmen. Dat was ivm de knie nog steeds niet mogelijk. Maar nu is het dicht, en dat heeft maar liefst 3 maanden geduurd.
Verder is het nog rustig met alle activiteiten buiten de deur. Dat komt pas in de loop van deze en volgende maand weer op gang.

Dit weekend hebben we een aantal mensen op bezoek gehad. Een soort Nieuwjaarsvisites zeg maar. De Zweden doen hier niet aan. Dat vind ik persoonlijk wel een beetje kaal hoor. Ook het "de beste wensen doen" is hier niet gebruikelijk. Wel kan er na Kerst "bra fortsättning" ( goede voortzetting) worden gewenst.
Ook nu hoor je dit nog wel eens zeggen, maar vast niet lang meer.

Morgen gaan we naar de bioscoop in Karlstad naar de film: "Amour", de met de Gouden Palm bekroonde film. Ik hoorde dat deze in Nederland ook al uitverkochte zalen trekt.
Ik heb er een trailer van gezien en het lijkt me erg aangrijpend.
Jaap had voor zijn verjaardag bioscoopkaartjes gekregen van Holger en Rita en we gaan nu ook met z'n vieren kijken.

Dus je ziet wel, ook voor het komende jaar zitten er vast nog leuke dingen in het vat!

Groetjes,
Truus


 

1 opmerking: