Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zondag 28 juni 2009

Toppers, Top-TT en meer

Beste lezers,

Het is al weer even geleden sinds mijn vorige bericht, maar er zijn hier nu eenmaal wat minder ontwikkelingen dan in Munkfors.
Zoals beloofd eerst wat over mijn bezoek aan de Toppers. Na een voortreffelijk diner in Restaurant "Vis aan de Schelde" aan het Scheldeplein in Amsterdam (beslist een aanrader, maar je moet wel een paar weken van te voren reserveren) gingen wij als genodigden van de firma Boso met een bus naar de Amsterdam Arena. Het stadion was volledig bezet met 50.000 bezoekers. Velen gekleed in zwart en goud (wist ik niet, maar dit bleek een kledingadvies te zijn). Het was een meezingfestijn met allerlei tophits van Queen tot Hallo meneer Uil. Er hing een geweldige sfeer en als 49.999 mensen uit volle borst meezingen (jullie kennen misschien mijn zangtalent) is dit natuurlijk geweldig. Bovendien waren er nog gastoptredens van o.a. Lisa (X-factor), Rob de Nijs, Jerry J. Lewis en Robert ten Brink. Al met al een zeer geslaagde avond en nacht, want ik was pas om half vier 's morgens thuis.





Gisteren was het weer de dag van de TT in Assen en die heb ik sinds 1963 nog maar 3 keer gemist, dus met recht een traditie waar nu echter een eind aan is gekomen, omdat dit vanuit Munkfors toch wel heel ver is. Jammer misschien, maar iedere keuze heeft nu eenmaal nadelen. Wel blijf ik de TT-kaarten bestellen voor de groep waarmee ik al sinds 1979 op de GT-tribune zit. Dit omdat zij anders volgend jaar deze plek niet meer krijgen omdat deze aan een nummer is gekoppeld dat op mijn naam staat. Het was dit jaar een spannende TT en zoals gebruikelijk vielen veel beslissingen weer in de GT-bocht.

Vandaag heb ik nog wat foto's gemaakt van mooie plekjes in Groningen. Hier een paar impressies;



Het Reitdiep bij Wierumerschouw









Een schip van "De bruine vloot" in het Aduarderdiep

Aduarderzijl (zijl = sluis)




Het wijdse Groninger landschap

Volgende week vlieg ik voor een weekendje (vrijdag t/m maandag) naar Munkfors. Truus pikt mij vrijdagmiddag op in Gothenburg en maandag vlieg ik weer vanaf Skavsta terug.
Ik verheug me er al erg op om Truus na 4 weken weer terug te zien en natuurlijk ben ik ook erg nieuwsgierig hoe de verbouwing er uit ziet.

Dit was het weer vanuit Winsum,

groetjes,

Jaap

Geen opmerkingen:

Een reactie posten