Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

vrijdag 28 mei 2010

Deze week in het teken van......

Hej alweer!


Zo lui begon ik vandaag mijn dag. Jaap trouwens ook!
De afgelopen week heeft in het teken van bezoekjes afleggen gestaan, waar we erg van hebben genoten. Zondag, 1e pinksterdag waren we uitgenodigd bij Holger en Rita, onze Duitse kennissen. Daar stond ons een feestelijk gedekte tafel te wachten met erg veel lekkers. Daar konden we van genieten samen met de Zweedse buren van hun. De gesprekken waren erg leuk en een beetje een melange van Zweeds en Duits. Voor mij is het Duits heel moeilijk, want er komt spontaan Zweeds uit mijn mond! Ein Bißchen üben vielleicht. Na een paar wijntjes, te voet naar huis. We waren er ook te voet heengegaan. Ik zeg het maar even anders zou je denken dat we op het verkeerde pad zijn geraakt. Maandagmorgen weer op bezoek, maar nu bij Henk en Ina. Henk zal mij een beetje ondersteunen bij het pianospel. Lekker buiten op de veranda gezeten, erg lekker. Dit was dus 2e pinksterdag, maar daar doen ze hier niet meer aan sinds een aantal jaren. Deze vrije dag is ingeruild tegen 6 juni, de Zweedse nationale feestdag. 's Middags samen met 2 dames van het koor een cadeautje voor de dirigente van het koor gekocht. Het was de laatste repetitie. Wel hebben we 30 juni nog een optreden in "Lila Kapellet". Dit is een hele leuke locatie bij de kerk in Munkfors. Maar daar kom ik vast nog wel op terug.
Nadat we voor een cadeautje waren geslaagd, ben ik met Birgitta mee gegaan om koffie te drinken, hetgeen wel een paar uurtjes heeft geduurd, dus wederom gezellig. Dinsdagmiddag, je raadt het al, weer op bezoek. Maar deze keer bij Winsumers die ook een huis in Munkfors hebben. Iemand zei tegen mij: geen wonder dat je het naar de zin hebt daar, je laat de Winsumers gewoon naar je toe komen. Wie volgt???
Als je nu denkt dat we verder niets hebben uitgevoerd, het tegendeel is waar. Jaap heeft een prachtig terras tussen de eerder door hem gemaakte bloembakken gemaakt. Zie hier het resultaat! Mooi hè?Wij hebben er vanavond al heerlijk van de avondzon genoten. Ik heb zelfs geslapen (in de korte broek). Ik was ook erg moe, want ik heb deze week de helft van het portaal bij de voordeur helemaal afgekrabd, een hele klus, en weer in de grondverf gezet. De andere kant komt volgende week wel.

Hier zie je noeste vlijt!

Want morgen gaan Rita en ik naar de veiling in Munkfors. Ik ben benieuwd wat het aanbod is deze keer.
Volgende week is ook de laatste keer dat we naar school gaan voor de vakantie. Misschien dat we in augustus wel weer gaan, maar dat hangt af van het feit of er een nog een cursus komt voor de nog meer gevorderden. Dit heet Svenska A. We zullen het waarschijnlijk komende week horen. Ook zullen we dan horen of we geslaagd zijn.
Tot slot nog even 2 bezoekers die ons dagelijks met een bezoek vereren. De meeuw paradeert over het grasveld alsof hij de veldkwaliteit van het voetbalveld keurt. De kramsvogel is alleen op zoek naar pieren, en die hebben we genoeg!
De inspecteur en de fourageur

Ook onze 2 vogelhuisjes zijn bewoond nu, dus al met al een gezellige boel.
Liefs Truus

1 opmerking:

  1. Truus
    Alleen toch nog maar werken als........Niks moet maar't terras is prachtig
    elsbeth en henk

    BeantwoordenVerwijderen