Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

vrijdag 4 juni 2010

Feestelijk!

Hallo lieve mensen,

Deze week was feestelijk. Ten eerste was het weer feestelijk, maar dat is het al enige weken. Ten tweede was ik jarig deze week en ik heb een buitengewoon feestelijke dag gehad. Met veel bezoek, telefoontjes en mails. Daarvoor mijn hartelijke dank.
Maandagmorgen begon al goed vroeg omdat Jaap bericht kreeg van de tandartassistente (die van het is altijd lente??...) dat hij die ochtend niet hoefde te komen ivm ziekte van de tandarts. Voor een maand later maar een afspraak gemaakt. Dus Jaap kon gezellig thuisblijven, hetgeen hij overigens even niet deed, want hij ging voor mij een prachtige bloemenmand halen! Later die ochtend kwamen Henk en Ina op bezoek, maar ook kwam Henk mij de eerste beginselen van het pianospel bijbrengen. Eindelijk zit er schot in. Nu maar dagelijks oefenen! We hebben heerlijk buiten zitten kletsen. 's Middags een ander heerlijk plekje opgezocht voor de middagvisite. Die bestond uit 6 personen, 4 Nederlanders (waarvan 2 Winsumers) en 2 Duitsers. Het gesprek die middag werd internationaal gevoerd. het was: nederzwuits, en iedereen verstond het. Ik heb het buitengewoon gezellig gevonden en ik geloof de rest ook.
's Avonds nog onze lieve buurtjes nog gehad en toen was de dag ook al weer om.
Verder deze week een beetje rustiger aan gedaan. Laila, onze buurvrouw, was helemaal verbaasd dat ze ons zittend en lezend in de tuin aantrof. Kun je nagaan.
Deze week ook een feestelijke afsluiting gehad van de SFI cursus, je weet wel onze inburgeringscursus) We hebben het museum van Lars Lerin bezocht. Hij is een zeer bekend schilder hier in Zweden en hij is geboren en gedeeltelijk getogen in Munkfors. Hij maakt aquarellen die befaamd zijn om hun lichtinval. Daarna hadden we een picknick met door ons zelf meegebrachte dingen. Jaap kwam pas toen we net aan het picknicken waren. Hij had een groot deel van de dag in Sunne doorgebracht. Onze auto moest naar de garage ivm het niet goed functioneren van de airco. Met dit weer is het wel prettig dat dat het goed doet, toch? Dat brengt ons gelijk op het minder feestelijke deel van deze week. Het wordt een dure reparatie. Maar daar komen we ook wel weer overheen hoor.
Verder heb ik op dit moment niet zo gek veel meer te vertellen dus gaan we feestelijk verder op 6 juni, Nationaldagen. In Sunne hebben ze een leuk programma, dus daar gaan we maar eens kijken!

Tot de volgende keer,

groetjes Truus

1 opmerking:

  1. Hallo Truus. Ik zag net dat je jarig bent geweest. Helaas door de drukte, al hoewel ik het wel had gelezen op de kalender, helemaal vergeten. Sorry!!!! Bij deze nog Herzlichen Glückwunsch zu deinem Geburtstag!
    André en José.

    BeantwoordenVerwijderen