Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

maandag 6 juni 2011

Stand van zaken

Hoi, hoi,

Zo, het heeft wat langer geduurd dan de bedoeling was, maar hier dan weer een berichtje van ons. Ook hier is het al een tijd hoogzomer. En dat kwam prima uit, want afgelopen weekend was een extra lang weekend. Hemelvaart natuurlijk, met voor velen een vrije dag er tussen in. Maar als kersje op de taart was ook vandaag het grootste deel van Zweden vrij. Dit ivm het feit dat 6 juni de nationale feestdag in Zweden is.


Een uitgelezen kans voor Jasper en Willemien om onze kant op te komen voor een paar dagen. We hadden elkaar bijna een half jaar niet lijfelijk gezien, dus dat was heel prettig! Daarbij waren zowel Jasper als ik vorige week jarig en konden we dit ook even meevieren! Nou het was erg gezellig. We hebben gegrild, en we zijn naar een Nederlandse cafetaria geweest voor een patatje mèt en o.a. een kroket. Wel hebben we hier heen en terug 140 km voor gereden. Maar het was lekker! Als je in de buurt bent kan ik het aanbevelen. Petteråsen heet het en ligt aan de weg E45 ten noorden van Torsby.


Verder hebben we de bouwplannen van het nieuw te bouwen huis van Jasper en Willemien besproken. Volgend voorjaar zullen ze een nieuw huis betrekken!
Kortom het was een fijn weekend.

Met mij gaat ook alles goed. Morgen gaan de hechtingen eruit, dus weer een stap in de goede richting. En letterlijk zet ik iedere dag stappen in de goede richting. Het lopen gaat echt goed. Ik heb ook even een fotootje gemaakt van onze koelkast met daarop alle kaarten die ik gekregen heb. Ze blijven echt nog wel een poosje hangen, want ik geniet er erg van.




Voor de eekhoornliefhebbers: We hebben er niet eentje, maar we hebben er twee! Of het een paartje is, is ons nog niet duidelijk. Wel hebben we ze een naam gegeven, voor de persoonlijke benadering. Het zijn Ekke en Akke! Wellicht komt er nog een keer een fotoshoot, want het blijft leuk om te zien. Dit weekend hebben we ze niet gezien. Waarschijnlijk omdat Jenta, de Deense dog hier ook op visite was.



De hond heeft wel een ree in de tuin gezien en moest wel blaffen. Maar de ree was erg verbaasd over het geluid en bleef er even van "genieten".
Op de valreep nog even het laatste beest in het nieuws: Vorige week zat ik op de veranda en toen kwam er in de rivier een bever voorbij zwemmen. Is het niet cool?

Nou, weer even op de hoogte van veel wel en weinig wee!
Groetjes en tot dan,
Truus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten