Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zondag 4 december 2011

Hobby.....

Hej hej,

Vandaag zal ik eens aandacht besteden aan alles wat uit mijn nijvere handwerkhanden gekomen is de laatste tijd. Ook kreeg ik de vraag van een aantal mensen, om te laten zien wat ik op de viltcursus heb gefabriceerd. Nu de cursus is afgelopen kan ik in één keer alles laten zien.



Ook heb ik thuis hele fijne sloffen gemaakt die ik een ieder kan aanbevelen. Ze zijn gemaakt van pure wol en erg lekker warm.
Als je wilt, kun je ze kopen. Ze kosten €20,- excl. verzendkosten. Misschien een fijn kerstcadeautje? Ze zijn in verschillende maten leverbaar. Ze kunnen zo mogelijk ook op maat en kleur worden gemaakt en geleverd.
Dit geldt ook voor de wollen halve handschoenen die ik haak. Deze zijn ideaal als je met handschoenen aan je smartphone wilt of moet bedienen. Deze kun je voor €12,50 bestellen. Met haarband mee, kom je op €17,- uiteraard excl. verzendkosten. Verzendkosten kan ik op aanvraag aan je doorgeven.




Zo dat was even een wat commerciële boodschap en ik heb er nog eentje.
Het is de bedoeling dat we oudejaarsdag oliebollen gaan verkopen! Wij, dat zijn vriendin Nel en ik, gaan oudejaarsdag oliebollen bakken en verkopen. Natuurlijk geassisteerd door onze mannen.
Ik besef dat het nog wel vroeg is om na te denken over oudjaar, maar mocht je die dag hier in de buurt bivakkeren en belangstelling hebben in geweldig lekkere oliebollen, laat het dan even weten op: truus@zwedenweb.com We kunnen dan rekening houden met de inkoop van de ingrediënten. De prijsstelling zal per zak van 11 stuks zo rond de 50 kronen zijn.

Zo, dan nu nog even wat "wetenswaardigheden" van de afgelopen week.
Enige weken geleden overkwam het Jaap dat hij bij het halen van hout, een net iets te lang balkje tegen de voorruit van de auto tikte bij het rijden door en kuil. Gevolg: een grote ster! Wel toepasselijk zo tegen Kerst, maar wel vervelend. Afgelopen week kon de auto ter reparatie van de ruit naar de garage in Sunne. Jaap zou er op wachten, maar het zou 4 uur duren. Maar na goed een uur ging hier Jaap z'n mobiele telefoon (die was ie vergeten), dat de verkeerde ruit was besteld en dat hij een leenauto mee kon krijgen. Maar ja, Jaap was niet te bereiken. Uren later kwam hij weer thuis met de leenauto. Hij had in de bibliotheek de hele geschiedenis van Zweden van 1150 tot heden doorgenomen. Daar kan hij binnenkort misschien een boekje van open doen ;-)
Maar goed, de dag erop hoorden wij niets. Zelf maar eens gebeld. Wat bleek? De 2e ruit was bij het inzetten gesprongen! De volgende dag zou de auto klaar zijn. En ja hoor, dat klopte. Maar..... er was wel een verkeerde ruit ingezet, nl eentje zonder regensensor. Terwijl er eentje geplaatst moest worden met regensensor. Direct maar weer terug. De werkplaatschef kreeg bijna een appelflauwte en met een diepe zucht zei hij het te zullen uitzoeken. Wij zouden er wel van horen. Tot nu toe is dat laatste nog niet het geval geweest, maar de nieuwe week biedt kansen,toch?
Woensdag hadden Rita en ik uitgeroepen tot verwendag. Rita kreeg van mij een schoonheidsbehandeling met alles erop en eraan. En ik kreeg een geweldig fijne massage! Top.
Terwijl wij met die zaken bezig waren, liet Jaap zich ook behandelen. Maar dan in de stoel van de tandarts, dus iets minder fijn. Zo zie je maar weer, dat niet iedereen altijd evenveel geluk kan hebben!

Groeten van ons, en tot gauw weer!
Truus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten