Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zondag 29 april 2012

Genieten en fatale botsingen....


Hej,

Wat was het een heerlijk begin van deze dag. Nadat ik een goed half uur uit de veren was heb ik al een poosje buiten gezeten in mijn pyjama. Wat een hoeveelheid zonnestralen daalden op ons neer! Ook op de glaspui en het dak van de veranda, want daar was het om 08.00 uur al boven de 32 graden! Maar het heerlijke is, dat je de schuifdeuren lekker open kunt zetten. Daarna hebben we erg lekker ontbeten, met uitzicht op de steeds groener wordende bomen en gras. Dat zag er na de winter wel behoorlijk dor uit. Je ziet nu de bomen per dag groener worden. Dat vind ik ook altijd weer een wonderlijke gebeurtenis. Zoveel energie in die, op het oog zo dorre, stammen.



De bomen voor het huis, die een aantal weken geleden geknot zijn, zien er nog steeds helemaal kaal uit. Nog geen uitloper te bekennen. Ik ben benieuwd hoelang dat gaat duren. We zullen het zien.


Gisteren was het ook een zonnige dag, maar daar hebben we niet veel van gemerkt. Want ik zat gisteren in de ambulante handel. Samen met Jan en Nel stond ik op een loppis (je weet wel, de rommelmarkt) hier in het conferentiecentrum.




De hele dag binnen gezeten. In de ochtend was het gezellig druk en liepen de verkopen ook redelijk, maar in de middag was er niet veel aanloop meer. De meesten genoten van het mooie weer buiten. Het zou tot 16.00 uur duren, maar een uur eerder ben ik in gaan pakken. De netto dagopbrengst was ca. 16 euro, dus je loopt er niet van binnen. En als je weet hoeveel werk je er van hebt! Wel lekker dat er weer wat meer ruimte in de kasten is, en dat was eigenlijk mijn hoofddoel.

Jaap heeft gisteren ook niet voor het zonnetje gekozen. Hij heeft zo'n beetje de hele dag onder de treintafel gelegen en 2 baanvakken aangesloten plus een wissel. Je hebt wel in de gaten dat het een tijdrovende bezigheid is. Maar dat is geen probleem.

 Dat er wel iets gebeurd is kun je zien. Hierboven een foto van 10 december 2011 en hieronder 2 foto's van gisteren:


Om vandaag helemaal het vakantiegevoel te hebben kozen we voor deze plek. Het is niet op een camping, maar gewoon bij ons in de tuin. Dit ziet er toch echt super zomers uit. Jaap heeft dan wel nog een spijkerbroek aan, maar ik heb de hele dag in een hemdje en korte broek gelopen/gezeten.
Dan nog even een dierenjournaaltje met lief en leed. Dat met lief deze onderstaande foto wordt bedoeld is wel duidelijk lijkt me. Alles is pais en vree tussen deze twee!
Met deze twee gaat het ook goed. Het zijn "meneer en mevrouw Domherre (Goudvink) die nog even kwamen "tafelen".
Er zijn op dit moment ongelofelijk veel vogels. Heel veel verschillende soorten vinken. Soms wel 40 tegelijk op een klein stukje gras. Veel vliegbewegingen dus. Dat er dan wel eens iets verkeerd gaat bij het af- en aanvliegen is niet te vermijden. De laatste foto maakt dat wel duidelijk Wat een tragisch einde. Ze hebben zich beide te pletter gevlogen tegen het keukenraam. Dit gebeurt veel vaker. Moeten we dan toch van die grote roofvogelstickers op de ramen plakken? Ik dacht het niet.

Nu nog eventjes wat anders, iets vrolijkers :-)
Dit weekend is voor de Zweden ook een lang weekend. Geen Koninginnedag, alhoewel ook de koning hier die dag verjaart, maar wel Valborgmässafton, het verwelkomen van het voorjaar met redevoeringen, muziek, vuren en vuurwerk. Dit is gewoonlijk een halve vrije dag, maar dit keer een hele vrije dag want dinsdag is het 1 mei. Dat is hier altijd een vrije dag. Maar voor degenen die altijd vrij zijn, wij dus, maakt het niet uit.



Doeg,
Truus


Geen opmerkingen:

Een reactie posten