Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zondag 13 mei 2012

Keurige keuring?!!

Hej,

Deze week hebben we de caravankeuring gehad. Nou ja, we. Jaap eigenlijk. De arme jongen moest er dinsdag al voor dag en dauw tegen opstaan. Om kwart over vijf ging de wekker, ja, je leest het echt wel goed. Jaap moest om 7.10 uur in Karlstad zijn bij Bilprovning (de keurende instantie). Deze tijd hadden we zelf niet uitgekozen, dat mag duidelijk zijn. Met het (bijna) echte vakantiegevoel reed Jaap dus supervroeg de oprit af, nagezwaaid door mij in mijn pyjama. Tamelijk fris overigens, want het had behoorlijk gevroren wat inhield dat ook de autoruiten gekrabd moesten worden. Je begrijpt dat we echte bikkels zijn, of niet dan. Maar deze bikkel was wel weer in bed geschoten. Ik schrok wakker van de telefoon. Jaap belde, het was toen 7.30 uur, dat de oorsprongscontrole gelukt was. Mooi, denk je dan. Maar dat klopte niet helemaal, want de technische controle kon niet worden uitgevoerd. De man van Bilprovning in Sunne, waar Jaap al enige weken eerder was, had verzuimd de papieren naar Karlstad door te sturen. En deze man zat op Mallorca om te vieren dat hij net 50 geworden was. Hoera en gefeliciteerd! Maar Jaap was niet zo blij , want niemand wist waar die papieren te vinden waren. Die man schijnt daar echt zijn eigen toko te hebben. De keurmeester  adviseerde dan nog maar eens een keer naar Sunne te gaan. Maar daar was Jaap niet van gediend. Hij stond erop dat de gehele keuring nog dezelfde dag uitgevoerd zou worden. Na nog een hoop drukte is het toch nog gelukt om om de papieren te krijgen en een afspraak te maken, tegen twaalf uur. Toen was het ook binnen 10 minuten gepiept en kon Jaap weer naar huis. Nu prijkt er dan een mooie Zweedse kentekenplaat op onze caravan. Die plaat werd deze week keurig door de postbode afgeleverd.


's Avonds gingen Jaap,Jan en Daan naar de speedwaywedstrijden in Hagfors kijken. Nel en ik gingen op verjaardagsvisite. Zo had ieder weer een goede invulling van de avond.


Verder ging alles deze week normaal zijn gangetje. Ik heb de laatste hand gelegd aan het tafelkleed dat ik geborduurd heb voor Willemien en Jasper. Ik zou het kleed klaar hebben als het huis ook af was. Dat is bijna het geval. Wat mij betreft kunnen de bouwvakkers afronden, want mijn "part of the deal" is klaar.
Jaap heeft zich deze week bezig gehouden met belastingpapieren. Vervelend, maar nodig. Ik ben blij dat ik daar mijn mannetje voor heb :-)

Ik heb nog geen oproep van het ziekenhuis. Dus daarover nu geen nieuws. Wellicht volgende keer.

Groetjes,
Truus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten