Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zondag 12 augustus 2012

Schaapjes op het droge.....

Hej,

Ja je leest het goed. Wij hebben de schaapjes op het droge. En dat valt niet mee met de koers van de Zweedse Kroon, want die staat "skyhigh" ten opzichte van de euro. En de vut-uitkering wordt tenslotte in euro's uitgekeerd. Nee, wij hebben de schaapjes letterlijk op het droge. Gisteren heb ik de schapenvachten/wol, die ik op mijn verjaardag kreeg, gewassen. Best een hele klus overigens. En om het uit te laten lekken, heb ik de wol uitgespreid op het grus: Wel een wat maf gezicht


Deze week hebben we heel veel gedaan. Buiten de normale routines als grasmaaien en de huishouding doen, bedoel ik.
Het begin van de carport is gemaakt. Jaap heeft eerst de kant van de schuur, waar de carport tegenaan wordt gezet, helemaal ontdaan van de oude rode verflaag. Deze Faluröd verf bladdert niet zoals gewone verf, maar het komt eraf als poeder. Je kunt je misschien voorstellen hoe Jaap er na zo'n dag uitzag. Vréééselijk vies! Maar daarna fijn douchen, en je bent weer het mannetje. Dat moet ook wel want we moesten nog op een verjaardag.
Vrijdag is Jaap, samen met buurman Lennart, materiaal wezen halen voor het fundament. En gelijk zijn ze aan de slag gegaan. Gaten boren (met een geleende superboor) tot op een meter diep. Kartonnen kokers erin en daarin beton (ook een geleende betonmixer). Hierin zijn dan de palendragers gezet. Dus de opbouw kan beginnen.


Maar komende week moet eerst de wand van de schuur nog geverfd worden. Spuiten met de compressor is het idee. Hoe zal Jaap er nadien uitzien??
Ik ben ook aan het verven geweest. Ik heb een tuinset zwartgebeitst. Het hout was helemaal verweerd. En kijk nu, ziet het er niet uit als nieuw??
Voor het schilderen
en erna...


Ook heb ik het hout, voor de veranda langs, in de olie gezet. Bloedje heet, in de volle zon. Maar het ging wel vlot. Daarna ook nog maar een deel van het houten terras geolied.
Verder bijna alle ramen gelapt. Degenen die hier zijn geweest weten hoeveel ramen we hebben. Dus je begrijpt dat we voldaan zijn over de gemaakte vorderingen!

Ondertussen stond de sociale agenda ook niet op een laag pitje. Afgelopen week hebben we, met uitzondering van één dag, iedere dag bezoek gehad, of zijn op bezoek geweest. Dinsdag waren we bij Immie en Tonny. Heerlijk gegeten en daarna gescrabbled, hetgeen betere resultaten gaf voor het thuisteam dan voor ons. Maar we hebben ons manmoedig in ons lot geschikt
Al met al was het weer een supergevulde, maar leuke week! Mede te danken aan het meer zomerse weertype, waar we momenteel van genieten. Jaap is wezen fietsen en heeft op zijn tour ook een hele bak bosbessen geplukt. Gisteren plukte hij nog een bak met frambozen.



  We zullen nog even zien wat we er mee gaan doen. Invriezen of jam maken. Ik heb al zo'n 15 potten gemaakt. Zo komt Jan Splinter door de winter (maar die mag voor mij nog wel even wachten;-))

Tot slot nog even een foto van ons uitzicht op de rivier bij avondzon:



Groetjes,
Truus

1 opmerking:

  1. De tuinmeubels zijn prachtig geworden,Truus. Jaap, sterkte met het bouwen van de carport.
    Groetjes van ons tweetjes!

    BeantwoordenVerwijderen