Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zondag 18 november 2012

Al in voorbereiding.....

Hej, hej,

Ja, deze week waren we al in voorbereiding van...... KERST! Nou denk je misschien dat we hier een beetje gek geworden zijn, maar het tegendeel is waar. We zijn slim bezig! Want het was deze week mooi zacht weer en Jaap had zo gedacht dat de omstandigheden voor lijf en leden, maar vooral voor de handen, prettig waren om alvast de kerstverlichting in de grote boom voor ons huis aan te brengen. Als het heel koud is, is dat geen pretje, weet hij uit voorgaande jaren.

 Dus de verlichting zit al in de boom, maar we branden de lichtjes natuurlijk nog niet! Want Sinterklaas is gisteren tenslotte net in het vaderland aangekomen. Met weer de nodige consternatie, heb ik begrepen. Maar dat houd de spanning erin :-)) Deze week werden we weer verrast met een Sinterklaaspakket per post, met allerlei heerlijkheden. Dat, samen met het pakket wat we in Nederland al gekregen hadden, maakt dat wij wel een heerlijk avondje kunnen hebben!!

Ik zou ook even kerstverlichting aanbrengen langs de balkonrand. Eerst maat even de strengen uitproberen!. Goed idee, want 1 streng deed niets! Ik heb vervolgens alle lampjes verwisseld, maar zonder resultaat. Weg ermee dus. De 2e streng deed het wel. Die heb ik langs de dakgoot bevestigd met de nodige moeite. Maar 's avonds bleek een deel van de lampjes niet te branden. Grrr, op zo'n moment voel je de kerststress wel wat kietelen :-)
Ook ben ik nu begonnen met het kerstrepertoire op de piano te oefenen. Het gaat trouwens goed met het pianospel. Ik maak nog steeds vorderingen, zij het met kleine stapjes. Maar ik vind het nog steeds erg leuk, en Jaap vind het niet erg om het aan te horen, zegt hij. Lief hè?

Deze week, woensdagavond, wilden we naar een voorstelling, met sketches en muziek, die hier in Munkfors werd gegeven. Normaal gesproken komen daar een handjevol mensen op af. Dus wij waren niet super-vroeg, maak ook niet laat. Daar aangekomen bleek de zaal afgeladen vol te zijn! We konden er niet meer bij en zeker zo'n 20 man met ons, waaronder onze vrienden Lasse en Birgitta, ook niet. We zijn toen met hun mee naar huis gegaan en hebben een supergezellige avond gehad voor de open haard, zittend op heerlijke schapenvachten. Genietend van een goed gesprek en van versgebakken brood!

Vanavond gaan we misschien naar de bioscoop, of eigenlijk filmzaal, hier in Munkfors. Vanavond wordt de nieuwe Bondfilm, Skyfall, vertoond.




In deze filmzaal in het Munkfors Verenigings- en Conferentiecentrum, draaien ze circa 1x in de 2 weken een film. Dan is het toch wel verrassend dat een film die zo kort geleden in première ging, nu hier al te zien is. Toch?

Het weer is hier nu boterzacht en weinig zon. De dagen zijn al erg kort, rond drie uur is het zwaar schemerig. De kaarsjes branden dan ook veelvuldig. Ook gezellig!

Voor diegene die weet van de infectie aan mijn knie: Het lijkt nu aan de beterende hand te zijn. Ik ga 3x per week voor controle, dus de vinger wordt goed aan de pols...eh...knie gehouden.
Ik hoop heel erg dat de wond volgende week dicht is.

Groetjes van ons,
Truus


Geen opmerkingen:

Een reactie posten