Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zondag 26 mei 2013

Weer weer!

Hej,

Weer de eerste blog na vele weken 100% van Zweedse bodem! En je kunt er niet om heen, we moeten wel over het weer praten. Net voor ik dit begon te schrijven ( lees: 07.30 uur) heb ik de deuren van de veranda allemaal opengeschoven, heb ik in huis de ramen wat opengezet en de markiezen laten zakken! Dit allemaal om te voorkomen dat het te warm wordt in huis!




 Het verschil met Nederland is dan ook enorm, begrijpen wij uit de vele reacties die we krijgen uit Nederland. Maar: Houd moed, eens komt de zomer!





Wij hebben deze week erg van het mooie weer kunnen profiteren met onze buitenwerkzaamheden. Want als je weggaat in de winter (er lag nog sneeuw en ijs toen we vertrokken), en je komt terug in de zomer (22 graden), dan valt er veel te doen.
De tuin was een ravage, en het kostte wel menig zweetdruppeltje en menig uurtje, voor alles er weer bij ligt zoals we dat graag hebben
Er waren deze week prachtige éénjarige planten te koop bij de Coop in het dorp en daar heb ik het één en ander ingeslagen. Uit Nederland had ik ook 6 plantjes meegenomen.( Daarvoor kreeg ik de laatste dag nog groen licht van Jaap, want hij ziet dit soort dingen niet zo zitten Met deze planten heb ik de bloembakken onder de ramen weer gevuld en van het resultaat word ik blij.




Het gazon is weer gemaaid, en daar wordt Jaap dan weer heel blij van.









Jaap is ook blij dat hij woensdag aan zijn oog geholpen is (staar). Hij heeft nu al weer geweldig zicht. Maar het is onvoorstelbaar hoe snel de operatie gaat, zeker als je weet dat je er driekwart jaar op hebt gewacht!
Even voor alle eerlijkheid zal ik nog wel even vermelden dat het deze woensdag en ook donderdag, deels verregende dagen waren. Ik hoop dat ik hiermee jullie moreel weer even op kan krikken

Ook ben ik dinsdag weer voor het eerst na 7 weken weer naar pianoles geweest. Ik had alleen zondag  maandag een beetje geoefend. Ik had gedacht dat ik alles wel kwijt zou zijn, maar juf Ragnhild was goed tevreden.

Vandaag komen Henk en Elsbeth logeren, op doorreis naar hun huis in Härjedalen. Gezellig om even weer bij te kletsen.
Wij hebben de caravan voor hun klaar staan, want aan het schoonmaken van het gastenverblijf, waren we nog niet toegekomen.



Maar toen ik gisteren het laatste even klaar maakte in deze rijdende behuizing dacht ik: ik zou best nog eens weer weg willen! En misschien doen we dat binnenkort ook nog wel, maar dan niet voor 6 weken, dat mag duidelijk zijn.

Wij duimen voor mooi weer in De Lage Landen!

Groetjes,
Truus


Geen opmerkingen:

Een reactie posten