Volgers

Översätta/Translate

Blogarchief

zondag 18 augustus 2013

Spanning, sensatie en statistieken !



Hejsan,

Vandaag een spannende dag beleefd. Ik heb meegedaan aan de auditie voor "Körslaget", de Zweedse variant van het programma "Korenslag" wat in Nederland op de TV is of geweest is.
Munkfors is één van de 8 gemeentes die dit seizoen aan dit programma meewerken. De auditie was vandaag en begon om 12.30 uur. Nou ja, beginnen..... We stonden in de rij om die tijd, soms in de regen, soms was het droog. Een uur lang werden er opnames gemaakt en interviews afgenomen.



Ook moesten we zingen en héél hard juichen toen Anna Book (bekende Zweedse schlagerzangeres) zich presenteerde. Zij zal het gekozen 20 koppige koor gaan leiden. Zijzelf heeft in haar jeugd veel tijd doorgebracht in Munkfors en hier zelfs een vol jaar gewoond en op school gezeten.


Dit is de link naar het programma: http://www.tv4.se/k%C3%B6rslaget
Maar goed, vandaag was dus de auditie. 20 personen waren er nodig en 67 deelnemers bonden de strijd aan, waaronder "ik, zei de gek!".
Nadat er een hoop papieren ingevuld waren, werden we in groepjes van 5 opgeroepen en moesten we om de beurt een van tevoren voorbereid lied zingen. Ik was totaal niet zenuwachtig, want bij mij heerste de Olympische gedachte:"meedoen is belangrijker dan winnen".
En meegedaan heb ik, maar gewonnen niet, maar dat kon ook nauwelijks als er een kleine 70 deelnemers zijn.

Degenen die uitverkoren zijn gaan een drukke tijd tegemoet. 1x per week repetitie hier in het dorp en gedurende de maanden september en oktober moet iedereen alle weekends beschikbaar zijn. In ieder geval gaat de groep 3 weekends achter elkaar naar Stockholm voor de opnames. Mochten ze doordringen tot kwart-, halve finale of de finale, dan zullen er nog vele reizen gemaakt moeten worden.
Het gaat dus heel veel tijd kosten. Goed dat ik niet mee hoef, want ik kom toch altijd al tijd tekort.
Het was echter leuk om het mee te maken, en ik denk dat het een goede kans is voor de promotie van de gemeente Munkfors!

Deze week heb ik ook gekeken naar een andere piano. De mijne is vals en niet meer goed te stemmen. We hebben nog geen andere gekocht, maar misschien volgende week wel. Wie weet :-)
Hieronder gaat Jaap even verder met iets wat ik saai vind, maar wat een hobby van Jaap is, namelijk statistieken.

Hej då,

Truus
 --------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej hej!

Ja, ieder zijn meug. Ik houd mij namelijk graag bezig met statistieken, spreadsheets etc. Een gevleugeld woord in de familie tegen mij is dan ook: "Maak er even een spreadsheetje van". En dat doe ik dan ook vaak.
Nu dus even wat gegevens over onze blog die wij sinds mei 2009 publiceren. De gegevens worden gemeten vanaf 10 mei 2010.


Aantal bezoeken 26269
Unieke bezoekers 6578
Aantal paginaweergaven 37549
Aantal terugkerende bezoekers 19728



Terugkerende bezoekers:

9-14 keer 2504
15-25 keer 2873
26-50 keer 3112
51-100 keer 2769
101-200 keer 1933
meer dan 200 keer 675



Bezoeken per land

Nederland 21417 81,53%
Zweden 3425 13,04%
België 499 1,90%
Duitsland 163 0,62%
Overige (47 landen) 756 2,91%





















Opvallend is het groeiende aantal bezoekers uit Zweden. In 2010-2011 waren dit er 1019 van de 9143, d.i. 11,14%. In 2012-2013 waren dit er 1218 van 8473, dus 14,37%.




















Bezoekers Nederland per provincie:

Groningen 7193 33,59%
Zuid-Holland 3129 14,61%
Friesland 2296 10,72%
Gelderland 2064 9,64%
Drenthe 1855 8,66%
Noord-Holland 1428 6,67%
Utrecht 1096 5,12%
Overijssel 881 4,11%
Noord-Brabant 808 3,77%
Limburg 369 1,72%
Flevoland 247 1,15%
Zeeland 39 0,18%
Onbekend 12 0,06%






















Ook is het interessant om te weten hoe men op onze site terechtkomt:

60,6% is direct verkeer, 19,4% via een zoekmachine en 19,9% via een verwijzing van een andere site (bijv. Faceboek).
Bij de zoekmachines is de zoekopdracht meestal iets met Jaap en Truus (80,9%), maar er zijn ook heel vreemde zoekopdrachten, zoals: "Mina bakgraag", "blote Truus", "Indische vogelhuisjes" enz. Ook zoekopdrachten voor verwarming , verbouwing etc. komen veel voor. Een heel veel voorkomende zoekopdracht is ook voor Kerstgordijnen (!)

Voor nu weer even genoeg statistieken, ik ga mij nu maar eens bezig houden met de opmaak en het uploaden van de foto's.

Hej då,

Jaap


mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

            



























































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































Geen opmerkingen:

Een reactie posten